کد خبر: ۸۰۰۹
با حضور مدیرکل تبلیغات اردبیل انجام شد؛

قدردانی از مدیحه‌سرایی مداح آذری‌زبان در محضر رهبر انقلاب

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل در دیدار با عبدالله داداشی مداح اهل‌بیت (ع)، از مدیحه‌سرایی او در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیر کرد.
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) و دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مداحان اهل‎‌بیت (ع)، عبدالله داداشی مداح آذری‌زبان استان اردبیل در این مراسم به مدیحه‌سرایی پرداخت و مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت. 

داداشی یکی از چند مداح آذری‌زبان استان اردبیل است که امسال قرعه به نام او افتاد و توانست در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مداحی بپردازد، از این‌روی حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ضمن تجلیل از این مداح اهل‌بیت (ع) درباره بیان ذکر مصیبت ائمه‌اطهار (ع) و بیان کرد: اگر مدح اهل‌بیت (ع) و ذکر مصائب و مناقب و فرمایشات اهل‌بیت (ع) نبود، تا به حال اسلام و تشیع بیش از هزار سال فراموش شده بود که یقینا اگر این مقاومت شیعی نبود و این ذکر مدایح نبود امروز از شیعه هم خبری وجود نداشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل مداحی را برترین جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: مداحی در طول تاریخ هدفش جهاد تبیین بوده و مداحان اهل‌بیت (ع) آن‌هایی که اهل علم و عمل بودند در طول تاریخ مجاهدان جهاد تبیین هستند که اگر تبیین نمی‌کردند کربلا، غدیر، مهدویت و انتظار ماندگار نمی‌شد، بنابراین مداحی اهل‌بیت (ع) خود جهاد تبیین است.

وی با تقدیر از مداحی شایسته و منحصر بفرد مداح سرشناس و برجسته استان اردبیل عبدالله داداشی افزود: مداحی ترکی و روضه‌ها به زبان آذری تاثیرگذاری بیشتری دارد و همواره عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) را گردهم آورده است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار