کد خبر: ۸۰۹۵
در ایام البیض؛

مراسم معنوی اعتکاف در ۱۳۰ مسجد خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه هم‌زمان با ایام البیض در ۱۳۰ مسجد خراسان شمالی برگزار می‌شود.
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: سنت اعتکاف قبل از پيروزى انقلاب اسلامى حالت فراگير و عمومى نداشت اما در چندساله اخير در ميان جمع كثيرى از صالحان و نيكان اعم از خواهران و برادران از اقشار گوناگون اجتماعى به‌ویژه دانشجويان و طلاب، متداول شده و مساجد بسيارى از شهرها و روستاها پذيراى مهمانان خدا در ايام البيض ماه پربرکت رجب هستند.

وی بیان کرد: آیین اعتکاف رجبیه در مساجد استان خراسان شمالی به‌ویژه مساجد جامع  از ۱۳ رجب هم‌زمان با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان خراسان شمالی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی ازجمله حلقه‌های معرفت، کرسی تلاوت و ختم قرآن و صلوات، سخنرانی روحانیون، حضور شاعران آیینی، حضور راویان دفاع مقدس و علما با عنوان عصری با علما و عصری با شهدا، برنامه‌های عزاداری، مناجات‌خوانی شبانه، محافلی با موضوع ازدیاد جمعیت، گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، مهدویت، طب سنتی، تاریخ اسلام و پاسخ به شبهات، سبک زندگی اسلامی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی‌شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه در راستای هرچه بهتر برگزاری مراسم مردمی اعتکاف در زمینه زیرساخت‌ها و آماده‌سازی مساجد نیازمند حمایت‌های دولتی و خیران هستیم، افزود: استان خراسان شمالی از استان‌های پیشرو و برتر در برگزاری مراسم اعتکاف است و هزینه ثبت‌نام هر فرد در شهرستان بجنورد که از سوی هیئت‌امنای مساجد برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته‌شده است، مبلغ ۲۹۰ هزار تومان است.

وی بابیان اینکه هزینه ثبت‌نام در سایر نقاط و شهرستان‌های استان متفاوت است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند در سایر شهرستان‌ها به ادارات تبلیغات اسلامی و یا هیئت‌امنای مساجد که برای ثبت‌نام در نظر گرفته‌شده است مراجعه کنند.

دبیر ستاد اعتکاف استان خراسان شمالی با تأکید بر به همراه داشتن وسایل شخصی، افزود: همراه آوردن موبایل، تبلت، وسایل سمعی و بصری، دوربین عکاسی ممنوع است و معتکفان بعد از شروع مراسم نمی‌توانند از مکان خارج شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: تعداد ۱۳۰ مسجد شامل ۳۶ مسجد شهری و ۹۴ مسجد روستایی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه را برگزار خواهند کرد.

گفتنی است در شهرستان بجنورد ویژه برادران مساجد انقلاب، بقیه الله (عج) بلوار استقلال و  امام محمدباقر (ع) خیابان صفا و ویژه بانوان مساجد جامع، حجت ابن الحسن (عج)، سیدالشهدا (ع) پل منطقه، حضرت رسول (ص)، بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان، قائم آل محمد (عج) خیابان حسینی معصوم و قائم آل محمد (عج) شهرک امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار