کد خبر: ۸۰۹۹
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
دانلود همه تصاویر
یادداشت؛

چرا دیدار ۲۸ دی ماه مهم است؟

باید دیدار رهبر معظم انقلاب در ۲۸ دی ماه با مدیران سازمان تبلیغات را نقطه شروع تحول دراین سازمان بدانیم. ساده از کنار این دیدار نگذریم. مباحثه کنیم و در قالب‌های مختلف از اندیشمندان دعوت کنیم مطالب را با هدف تولید علم به شور بگذارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام و المسلمین امینی موحد از فعالان فرهنگی اهواز در یادداشتی با عنوان«چرا دیدار 28 دی ماه مهم است؟» به نکاتی اشاره کرده اند که در ادامه ملاحظه می نمایید:

چرا دیدار 28 دی ماه مهم است؟

تحولات در سازمان تبلیغات اسلامی اگر چه با مدیریت جدید سرعت گرفته و نگرش ها نسبت به چالش های فرهنگی متفاوت شده اما افق نگاه رهبری در این دیدار سطح توقعات را از مدیریت جدید بالا برد.

سخنان رهبر معظم در چند لایه قابل تحلیل و بررسی است:

رهبر معظم انقلاب قبل از هر چیزی، مدیران تبلیغات اسلامی را به آیه مبارکه ای رجوع می دهد که اساس تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی بوده است. چرا که خشیت؛ آزمون بزرگ افسران جهاد تبیین است و تقویت دوبال خشیت از خدا و عدم خشیت از دشمنانش، سرافرازی در این آزمون را بدنبال دارد.

دیدار 28 دی ماه مهم است چون رهبر انقلاب از صحنه و میدان مبارزه دو فرهنگ و تمدن برای مدیران تبلیغات اسلامی سخن می گوید و از آنها می خواهد به لسان قوم و اقتضائات اجتماعی در امر تبلیغ توجه ویژه کنند.

ایشان دستاوردهای سازمان تبلیغات را نه صرفا از طریق گزارشات رسمی بلکه با مشاهدات عینی مشاهده و تحسین می کند. ایشان حتی به مصادیقی همچون جشن مهمانی ده کیلومتری و همچنین سرود سلام فرمانده اشاره و دلایل استقبال از این دو رویداد را تحلیل می کنند.

رضایت رهبر معظم انقلاب از دوره چهار ساله اخیر مدیران تبلیغات اسلامی مثبت بوده پس سطح توقعات را فراتر می برند و مطالبه فعالیت به اندازه عمر چهل ساله سازمان تبلیغات می کنند:« سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، کار خوبِ زیاد کرده‌اند اما نه به اندازه عمر حدوداً چهل سال خود، بنابراین باید کار و تلاش را مضاعف کرد.»

اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به عنوان محور اساسی مجموعه‌های فرهنگی، حفظ نیروهای خوب سازمان تبلیغات در همه رشته‌ها،‌ مراقبت از نیروها و مواظبت در زمینه آفات برون سپاری کارهای فرهنگی تبلیغاتی، چهار نکته دیگر رهبر انقلاب در این دیدار بود که در ادامه تاکید کردند: «البته باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را کرد که و در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.»

چگونه می شود ساده از کنار این دیدار گذشت؟!

توقف در این دیدار و صرفا قاب کردن منویات رهبری و تهیه پوستر و بنر و ارسال به ادارات را باید ساده ترین کار برای غافل شدن از راهبردی ترین جلسه فرهنگی در سطح ملی دانست!

کوته نگری و عامیانه مرور کردن بیانات رهبری در این دیدار، قدرت تفکر در جزئیات مطالب ارائه شده را از مخاطب می گیرد و به جای هدایت به نقطه مطلوب او را از مقصود دور می کند.

روز تحول در سازمان تبلیغات اسلامی را به رسمیت بشناسیم!

باید دیدار رهبر معظم انقلاب در ۲۸ دی ماه با مدیران سازمان تبلیغات را نقطه شروع تحول دراین سازمان بدانیم. ساده از کنار این دیدار نگذریم. مباحثه کنیم و در قالب‌های مختلف از اندیشمندان دعوت کنیم مطالب را با هدف تولید علم به شور بگذارند.

اشکالاتمان را احصا کنیم و نقاط قوتمان را گسترش و تقویت کنیم. نخبگان فرهنگی در سراسر کشور دلبسته نظام و انقلاب هستند و سازمان تبلیغات اسلامی میتواند بستر ارتباط این عزیزان با بدنه حکومت باشد. نخبگانی که از ادارات عریض و طویل فرهنگی دولتی نا امید شده اند و راهی برای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در نقاط مختلف کشور عزیزمان ایران هستند.

ارسال نظر