کد خبر: ۸۲۸۷
هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) هرمزگان انجام داد؛

اهدای ۱۵ سری جهیزیه به زوج‌های هرمزگانی

بانوی فعال معاونت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از اهدای ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی در میلاد حضرت مهدی (عج) خبر داد.
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

اهدای ۱۵ سری جهیزیه به زوج‌های هرمزگانیبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رقیه پورگنجی، مسئول هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) مدت‌هاست که با همکاری معاونت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برای رفع مشکلات مردم منطقه به ویژه بانوان،فعالیت می‌کند.

ویدر گفتگو با خبرنگار روابط عمومی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلامی، اهمیت ازدواج از دو منظر منافع فردی و مصالح اجتماعی قابل بررسی است، اظهار کرد: اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام تا آن اندازه‌ای بالا است که در قرآن کریم از همسران به عنوان زیبایی برای یکدیگر، و مایه آرامش یاد می‌کند. 

وی افزود: ازدواج مناسب‌ترین  برای آرامش انسان است و همین امر اسباب تعالی جامعه به ویژه جوانان را فراهم می‌کند.

مسئول هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) با اشاره به اهمیت ازدواج آسان تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) افراد را از سخت‌گیری در ازدواج نهی کرده و ‌فرموده اند: «وقتی کسی به خواستگاری می‌آید و اخلاق و دین او مایه رضایت است، به او زن دهید که اگر چنین نکنید، فتنه و فساد زمین را پُر خواهد کرد».

پورگنجی با اشاره به اینکه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با سادگی و برکت شروع شد، گفت: امروز باید با الگوگیری از ائمه اطهار علیهم السلام زندگی و ازدواج های  ساده را به فرهنگ تبدیل کرد.

وی همچنین به فعالیت‌های هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کاهش سن ازدواج در بین جوانان اشاره و اذعان کرد: این هیئت مذهبی از سال ۷۶ تا کنون با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، در جهت تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، فعالیت‌های مهم ومؤثری انجام داده است.

پورگنجی با بیان اینکه این هیئت، سال گذشته با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، تعداد ۳۲ سری جهیزیه همزمان با عید نیمه شعبان در دو نوبت بین جامعه هدف توزیع کربیان داشت: امسال نیز ۱۵ سری جهیزیه در سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) تأمین و اهدا خواهد شد. 

مسئول هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده در طول سال توسط این هیئت مذهبی گفت: برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر، برگزاری مراسم شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی، توزیع بسته‌های معیشتی و تحصیلی بین نیازمندان، کمک به تحصیل کودکان و نوجوانان روستای محروم «زاج و داربست»، راه‌اندازی بازارچه و جشنواره غذا در راستای کمک به خانواده‌های کم درآمد از جمله فعالیت‌های این هیئت به‌شمار می‌روند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار