کد خبر: ۸۳۶۱
در مراسم رونمایی از کتاب «برای وطن» مطرح شد؛

کتاب «برای وطن» نمایشی از حضور غیرتمندانه شاعران نسبت به حوادث اخیر است / «حکومت اسلامی» معروف‌ترین امر به معروف است

حسین علاء الدین، نویسنده کتاب «برای وطن»؛ این کتاب را نمایشی غیرتمندانه شاعران نسبت به حوادث اخیر کشور برشمرد.
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

کتاب «برای وطن» نمایشی از حضور غیرتمندانه شاعران نسبت به حوادث اخیر است / «حکومت اسلامی» معروف‌ترین امر به معروف است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عصر۱۶ بهمن ۱۴۰۱ مراسم رونمایی کتاب «برای وطن» نوشته حسین علاءالدین با حضور حجت الاسلام سیدرضا تقوی، مشاور رئیس جمهور، محمدرضا سنگری، مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری، جمعی از شاعران کشور، فرماندار و امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ و رئیس کنگره ملی شعر و ادبیات امربه معروف و نهی از منکر در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

دراین مراسم که از پدران دوشهید امنیت «روح الله عجمیان» و «آرمان علی وردی» تقدیر شد؛ ابتدا چندی ازشاعران حاضردر جلسه از جمله مصطفی محدثی خراسانی، نغمه متشار نظامی و ناصر فیض به شعرخوانی در وصف حضرت زینب (س) و وطن پرداختند و سپس حسین علاء الدین، نویسنده اثر و گردآورنده اشعار شاعران در وصف امنیت و حوادث اخیر کشور، با بیان اینکه امروز در کشوری زندگی می‌کنیم که مفهوم فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی در جامعه ما به درستی توسط مقتدای ما تبیین شده است گفت:  کنگره ملی شعر و ادبیات داستانی امربه معروف و نهی از منکر که در شهرستان ساوجبلاغ درحال برگزاری است، سه سالی مي‌شود که در این شهرستان در حال برگزاری است و هرگز گمان نمی‌کردیم که از سوی شاعران و داستان نویسان کشور، شاهد چنین استقبالی باشیم. این درحالی است که امروز در شهرستان ساوجبلاغ، مسئولان و جوانان مومن؛ پای فرهنگ کشور ایستاده اند و حضورامام جمعه و فرماندار این شهرستان در این مراسم نیز نشانی از همراهی این عزیزان با این کنگره است.

به گفته وی، کتاب «برای وطن» نمایشی از حضورغیرتمندانه شاعران نسبت به حوادث اخیرکشور است که نام تمام آن‌ها دراین کتاب قید شده است.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی، مشاور رئیس جمهوردر بخش حوزه و روحانیت نیز در این مراسم، شاعران را «فرهنگ ساز» جامعه برشمرد که با اشعار زیبای خود، علاوه بر اینکه شورو شعوررا به جامعه هدیه می‌کنند؛ بارسنگین فرهنگ را نیز بردوش می‌کشند.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر فرهنگ در قالب هنر، هنرنمایی نکند هیچگاه ماندگار نخواهد شد» افزود: این تیغ تیزهنر است که می‌تواند تمام ناملايمات جامعه را ساماندهی کند ودرعرصه هنر نیز، این «شعر» است که نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی، دفاع از ارزش‌ها و ظلم ستیزی برعهده دارد.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی با بیان اینکه شعررسالت پیامبرگونه دارد؛ نقش شعرو شاعری را درایجاد وحدت، غرور ملی، انعکاس درد‌ها، مبارزه با استثمارو ثبت ارزش‌ها موثر دانست واظهار داشت: شاعران ما نقش بسزایی درانقلاب داشتند وآنان بودند که همواره دردفاع مقدس شورآفرینی کردند و به مدد شعرو شاعری؛ بخشی ازمعارف اسلامی گذشته را، به نسل جدید منتقل کردند.

حجت الاسلام روح الله مختاری، امام جمعه ساوجبلاغ و رئیس کنگره شعرامربه معروف ونهی ازمنکر نیزدراین مراسم با بیان اینکه راه اندازی این کنگره به منظور بهره‌مندی اززبان هنردرفریضه امربه معروف و نهی از منکر بود اظهار داشت: شعر تنها هنری است که همه مردم نسبت به آن تعلق خاطر دارند لذا از زبان شعر برای این امراستفاده کردیم و سپس ادبیات داستانی را به این کنگره اضافه کردیم وبه فضل الهی نیزدرآینده نزدیک، ازدیگر جلوه‌های هنری هم بهره‌مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دراین کنگره آثار بسیار فاخری به دستمان رسید و ازسال گذشته نیز پای شاعران خارج از کشور به این کنگره باز شد و حتی ازکشور‌های غیر اسلامی همچون استرالیا و فرانسه نیز، اشعاری به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

امام جمعه ساوجبلاغ «حکومت اسلامی» را به عنوان معروف‌ترین امر به معروف برشمرد و گفت: وظیفه همه ما این است که پای این معروف به ایستیم چرا که شعرای ما، همواره مسئولانه پای هدایتگری جامعه ایستادند و ما نیز وظیفه خودمان دیدیم تا درکتاب «برای وطن»، اشعار این عزیزان که در وصف حوادث اخیرسروده شده است را منتشر کنیم.

بخش پایانی این مراسم، با حضورنویسنده اثرو جمعی از مسئولین و شاعران برگزار شد.

گفتني است، کتاب«برای وطن»با مقدمه دكترسنگري و حجت‌الاسلام روح الله مختاري شامل ۳۵۰ شعراز سروده‌های یکصد و پنجاه شاعراست که از سوی موسسه زیتون به چاپ رسیده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار