کد خبر: ۸۳۷۰
در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن با استاد برجسته قرآنی مطرح شد؛

جبران عقب ماندگی جریان انس و تدبر در قرآن وظیفه سازمان دارالقرآن است

حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس جدید سازمان دارالقرآن الکریم؛ جبران عقب افتادگی جریان انس و تدبر در قرآن را وظیفه مهم سازمان دارالقرآن عنوان کرد.
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

 

جبران عقب افتادگی جریان انس و تدبر در قرآن وظیفه سازمان دارالقرآن است


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس جدید سازمان دارالقرآن الکریم در نخستین سفراستانی خود به مشهد مقدس و در دیدار با حجت الاسلام الهی‌زاده از علمای قرآنی کشور با اشاره به شکل‌گیری مردمی جریان تدبر در سالیان گذشته این جریان را مصداق آیه وَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ دانست و اضافه کرد: امروز باید این جریان جان تازه‌ای بگیرد تا بخش انتهایی آیه فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الْکُفَّار محقق شود.

وی با اشاره به ایجاد این فهم در بین همه قرآنیون کشور که باید به سمت فهم و تدبر در قرآن کریم برویم، تلاش‌های حجت الاسلام الهی‌زاده در این مسیر را بسیار راهبردی برشمرد و او را شخصیت مورد قبول از جانب همه جریان‌های تدبری کشور عنوان کرد و گفت: مدیریت جریان تدبر که یک جریان علمی محسوب می‌شود نیازمند جلوداری یک عالم وارسته‌ای همچون شماست که مورد قبول همه جریان‌های تدبری هستید.

حجت الاسلام علی تقی زاده، تربیت مربیان و مدرسان شبکه تدبر در قرآن را یکی از کار‌های اساسی برشمرد و از حجت الاسلام الهی‌زاده برای ایجاد این شبکه درخواست همفکری و همکاری کرد.

جبران عقب افتادگی جریان انس و تدبر در قرآن وظیفه سازمان دارالقرآن است

در ادامه این جلسه نیز، حجت الاسلام الهی زاده با تأکید بر اولویت مردمی‌سازی جریان قرآنی کشور اظهار داشت: دیوان سالاری در فضای قرآنی هیچ تحولی ایجاد نخواهد کرد و جریان تدبر با جریان مردمی پیش خواهد رفت. اگر حاکمیت هم در حمایت این جریان مردمی نیاید، کار پیش خواهد رفت و اگر بیاید تاج سری برای خودش می‌شود. از سوی دیگر؛ امروز به هیچ وجه نگاه حاکمیتی از بالا به پایین جواب نمی‌دهد و باید جهادی و مردمی وارد میدان شد تا بتوان از نظام پشتیبانی کرد.

وی با بیان اینکه باید همه ظرفیت‌های ساختاری و انسانی و ... سازمان تبلیغات در خدمت قرآن باشد یادآور شد: امروز سازمان دارالقرآن جدا افتاده است در حالی که باید محتوا را سازمان دارالقرآن تأمین کند. شما به جای شورای توسعه و سندنویسی و کار‌های این چنینی باید به حرکت‌های مردمی توجه کنید و باید سازمان تبلیغات در هیئات و تشکل‌ها، مساجد، جلسات و مؤسسات قرآنی با شبکه وسیع مردمی ارتباط داشته باشد؛ لذا رویکرد سازمان باید همین ظرفیت باشد. با این نگاه، کل کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما باید مسیر شورای توسعه را به مردم برگردانید و از قاعده اجتماع شروع کنید.

حجت الاسلام الهی زاده، ماه مبارک رمضان را ماه کار قرآنی عنوان کرد و شروع سال سازمان دارالقرآن را ماه مبارک برشمرد و گفت: در ماه مبارک رمضان می‌توانیم ۵۰۰ جلسه جدید قرآنی تولید کنیم به طوری که در ادامه سال نیز، شاهد ادامه یافتن ۴۰۰ جلسه آن باشیم. این کار، آسان و بسیار پرثمر است. مشکل ما در رابطه با روزه؛ نگاه فردی به آن است که اهل بیت تلاش کردند از راه‌های مختلف این نگاه فردی را از روزه بگیرند. اسلام فردی، اسلام آمریکایی است و اسلام حقیقی، اسلام سیاسی اجتماعی است.

وی در پایان اذعان کرد: در دوره جدید سازمان دارالقرآن، به تقویت بحث تدبر بسیار امیدوارم و از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

جبران عقب افتادگی جریان انس و تدبر در قرآن وظیفه سازمان دارالقرآن است

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار