کد خبر: ۸۴۵۹

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی اصلاندوز افتتاح شد

اداره تبلیغات اسلامی اصلاندوز طی مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و مردم شهرستان مرزی اصلاندوز افتتاح شد.
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی اصلاندوز افتتاح شدبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در آئین افتتاح اداره تبلیغات اسلامی اصلاندوز در سخنانی اظهار کرد: مردم سالاری همراه با اسلامیت، عامل اصلی تحقق و استحکام انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: با وجود اینکه قبل از انقلاب نیز مردم دینداری و ارتباط با عالمان دینی را حفظ می‌کردند، اما با استقرار حاکمیت دینی به برکت انقلاب اسلامی، به تعبیر آیه قرآن «الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَللهِ عاقِبَةُ الأُمُورِ» کسانی که اگر در زمین به آنان توانایی دهیم، نماز را به پای دارند وزکات (به مستحقّان) بخشند وبه معروف امر واز منکر نهی کنند وعاقبت کار‌ها به دست خداوند است، برپایی امور دینی در جامعه مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه هدف از تاسیس اداره تبلیغات اسلامی در اصلاندوز را زمینه‌ای برای انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: حاکمیت اسلامی وظیفه تسهیل‌گری دسترسی به خدمات برای مردم را فراهم می‌کند که مهم‌ترین این خدمات تربیت دینی و فرهنگی مردم جامعه است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اداره می‌شود نیازمند مشارکت و همفکری فعالان فرهنگی، مسئولین ادارات و نهاد‌های فرهنگی برای توسعه فعالیت‌ها است تا بتواند در ایفای مسئولیت و بسط فرهنگی منطقه قدم‌های مثبت بردارد.

وی بر ضرورت راه اندازی موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی در شهرستان اصلاندوز تاکید کرد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی اصلاندوز می‌تواند در شهرستان خود مبدا تحول آفرینی فرهنگی بوده و با راه اندازی موسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و تقویت فعالیت هیئت‌های مذهبی، فعالانه در عرصه تبلیغات اسلامی به ارائه خدمات فرهنگی و دینی بپردازد.

گفتنی است شهرستان اصلاندوز با جمعیتی بالغ بر ۶۵۰۰ نفر در شمال استان اردبیل واقع شده است که، از شمال به رود ارس و مرز ایران و کشور جمهوری آذربایجان، از جنوب به شهرستان بیله سوار مغان و گرمی مغان، از شرق به بخش مرکزی شهرستان پارس‌آباد مغان و از غرب به شهرستان خدا آفرین استان آذربایجان شرقی محدود است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار