کد خبر: ۸۴۹۲
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

هنر در خدمت جنگ روایت‌ها / مصمم به برداشتن گام‌های تبلیغی جدی در هرمزگان

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه برای تبیین حقایق دین باید از هنر جنگ روایت‌ها بهره برد و تبلیغات اسلامی روایت خوبی‌های مردم برای مردم است گفت: پیش برد اهداف و انجام فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان با مشکلاتی همراه است بنابراین مصمم به برداشتن گام‌های تبلیغی جدی تری در این استان هستیم همچنین در نظر داریم  بودجه‌ای ویژه به مناطق خاصی مانند هرمزگان تخصیص دهیم.  
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷

هنر در خدمت جنگ روایت‌ها / مصمم به برداشتن گام‌های تبلیغی جدی در هرمزگان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمّد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ۲۴ بهمن در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: تلاش‌های مبلغان و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی بر کسی پوشیده نیست و ثمره این تلاش‌ها زمینه رضایت رهبر انقلاب را فراهم ساخته و موجب افتخارشده است.  

وی با اشاره به اینکه با لطف و عنایت خدا  کارکنان و مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی هرمزگان در بسیاری از مقاطع با دست خالی اتفاقات بزرگی را رقم زده‌اند، افزود: پیش برد اهداف و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این استان با مشکلاتی همراه است لذا کارکنان تبلیغات اسلامی این استان برای ایجاد تحول باید نگاه جهادی داشته باشند. این در حالی است مرکز هم  پیگیر برطرف کردن مشکلات وموانع پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی دراستان هرمزگان است لذا در نظر داریم  بودجه‌ای ویژه برای مناطق خاصی مانند هرمزگان تخصیص دهیم.  

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تجلیل از مجاهدت‌های حجت‌الاسلام انصاری‌راد در سال‌های خدمتش در هرمزگان، عنوان کرد: از زمان آغاز به کارم به‌عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تعللی در تغییر برخی از مدیران کل استان‌ها نداشتم، اما تلاش‌ها و عملکرد حجت‌الاسلام انصاری‌راد در هرمزگان همواره رضایت بخش بود.

وی ادامه داد: ترجیح این بود که حجت‌الاسلام حقانی را در تهران منصوب کنیم، اما از آن‌جایی که به حرکتی رو به جلو و قوی در استان نیاز داریم و با توجه  به شرایط هرمزگان و آشنایی ایشان به این استان، حجت‌الاسلام حقانی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دغدغه‌های مبلغان و مدیران خود را بیان کرده و خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کردم که همکاران ما در سازمان تبلیغات اسلامی، انقلاب و جهاد تبیین را جدی گرفته‌اند عنوان داشت: مصمم هستیم گام‌های تبلیغی جدی‌تری در راستای تعالی و نهادینه کردن فرهنگ دین و انقلاب درهرمزگان برداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در زمانه‌ای که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، تأکید دارند که کشور در شرایط جنگ ترکیبی و بمباران تبلیغات دشمن قرار دارد، در این شرایط، علاجی جز جهاد تبیین وجود ندارد درحالیکه ریشه این تبیین در کتاب الهی وجود دارد و فهم واضح ما از کتاب الهی این است که حجاب حکم الهی است، اما برای تبیین همین حقیقت باید از جنگ روایت‌ها بهره برد.

وی افزود: نشان ندادن چهره واقعی مردم به خودشان، دسیسه دشمن، آثار جنگ رسانه‌ای و ظلمی است که دامنگیر مردم ما  شده است لذا هنرمندانه روایت کردن خوبی‌های مردم یک ضرورت است و روایت خوبی‌ها به تنهایی تبلیغات اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، اذعان داشت: تبلیغات اسلامی یعنی معرفی خوبی‌ها، لذا باید خوبی‌های خود مردم را برای مردم روایت کرد و اگر در این عرصه کوتاهی و غفلت شود ضربه خواهیم خورد، چرا که یکی از کار‌های شیطان مخدوش کردن چهره خوبی‌ها است و یکی از عوامل پیروزی در این عرصه، این است که روحانیون، محور تبلیغ  و گروه‌های مردمی دنباله روی آ‌ن‌ها باشند.  

کامرانی: سازمان تبلیغات اسلامی مسیر کادرسازی برای نظام در هرمزگان را هموار کند 

احسان کامرانی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این آیین ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، عنوان‌کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بی‌نظیر بود اما مردم  با وجود تلاش‌های دشمنان، توطئه‌ها را خاموش کردند و این نشان می‌دهد مسلمانان ایران، ولی امر خود را دوست دارند و نسبت به آن وفادار هستند و این مسئله گواه بصیرت مردم است.

وی افزود: تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم بدان تاکید شده است باید مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد و در بحث جامعه‌پردازی این تمدن‌سازی باید زیاد کار شود و از ابزار تبیین برای آن استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: در شرایط فعلی کشور، نیاز جامعه جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی است و باید از ابزار جذب حداکثری نیز برای این مهم استفاده کنیم و حلقه انقلاب را تنگ‌تر نکنیم.  

کامرانی اظهار کرد: عفو پدرانه‌ی رهبر انقلاب در رابطه با برخی دستگیر‌شدگانِ اغتشاشات اخیر و عملکرد قوه قضائیه نشان داد که راهبرد جذب حداکثری راهبرد صحیحی است و مورد نظر رهبری معزز نیز قرار دارد.  

وی با تجلیل از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری‌راد در دوران خدمت ۳۱ ساله و ضمن آرزوی موفقیت برای حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی در مسئولیت جدید کرد، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی همواره منشا خدمات مثبت برای هرمزگان بوده است و با توجه به مردم نجیبی که در استان داریم انتظار می‌رود سازمان تبلیغات مسیر را برای کادرسازیِ نظام در استان هموار کند.

جهاد تبیین و تبلیغات اسلامی از دایره‌ی عملکرد یک سازمان خارج  و وظیفه‌ای همگانی است 

منصور آرامی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه تبلیغات دینی تمام کسانیکه که دلسوز نظام و انقلاب هستند از وضعیت فرهنگی جامعه گلایه دارند، اما با مشاهده حضور پرشور مردم را در راهپیمایی‌ها و برنامه‌های مذهبی این واقعیت  هویدا می‌شود که با تمام محدویت‌ها، عناصر فرهنگی نظام، تلاش کرده‌اند تا جریان فرهنگ متعالی اسلام و انقلاب، قدرت یابد.

وی عنوان کرد: امروز اثرات تلاش‌های دینیِ نظام با استفاده از نهاد روحانیت در دنیا قابل مشاهده است، اما باید با توجه به تاکیدات رهبری، قطار جهاد تبیین سرعت بگیرد و با جدیت بیشتری دنبال شود.

آرامی بیان کرد: موضوع جهاد تبیین و تبلیغات اسلامی از دایره‌ی عملکرد یک سازمان خارج و وظیفه‌ای همگانی است، اما متأسفانه بسیاری از نهاد‌هایی که باید در این حوزه کار کنند، کار خود را رها کرده‌اند و این در حالی است که به وزا تاکید کرده‌ایم، در همه حوزه‌ها باید کار تبلیغ دینی انجام شود و حتی به وزیر ورزش و جوانان نیز گفته‌ایم که باید در حوزه ورزش نیز تبلیغ دینی انجام شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در مجلس باید برای اختصاص بودجه‌ها به کمک حوزه تبلیغات دینی بیاییم و درخواست کردیم که به کمک این حوزه بیایند، تا دستگاه‌های اجرایی کشور را موظف کنیم در اشاعه فرهنگ دینی مشارکت کنند.

ارسال نظر