کد خبر: ۸۶۱۹
با حضور هنرمندان اتفاق افتاد؛  

افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز/ رییس حوزه هنری: تلاش‌مان بر این است که سینما به محیطی امن برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شود

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با عنوان «دوباره سینما»، شب گذشته ۴ اسفندماه در شهر تبریز افتتاح شد.  
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

به گزارش روابط عمومی سازمان  تبلیغات اسلامی، آیین افتتاحیه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با عنوان «دوباره سینما»، عصر روز پنجشنبه ۴ اسفندماه با حضور مدیران سینمایی، هنرمندان مطرح آذری زبان و مسئولان استانی در شهر تبریز برگزار شد.  

در ابتدای این برنامه پدرام کریمی‌ که اجرای آن را برعهده داشت، ضمن خیرمقدم به مهمانان در سخنانی گفت: از اینکه در شهر مادری‌ام چنین برنامه‌ای را اجرا می‌کنم، خوشحالم. مخصوصا از اینکه بخاطر رویداد مهم فرهنگی‌ و تاریخی افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، در شهر مهد سینما و تئاتر حضور دارم، خرسندم. لازم می‌دانم به مسئولان شهری و سازمان سینمایی سوره حوزه هنری که باعث و بانی این اتفاق بوده است، خداقوت بگویم. 

سپس به دعوت مجری، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل اداره فرهنگ‌‌ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و مدیر حوزه هنری این استان، روی سن آمد و ضمن خیر مقدم به مهمانان و مردم‌فرهنگ‌دوست و هنردوست شهر تبریز گفت: خوشحالیم که در آستانه ولادت امام حسین (ع) پس از سه سال زحمت همکارانمان در مجموعه حوزه هنری، پردیس مدرن ۲۹ بهمن تبریز افتتاح شد. 

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که حوزه هنری انقلاب اسلامی به دوره بالندگی، گشایش، بازدهی و ثمره‌دهی رسیده است. در روند طرح توسعه سینمایی کشور، اکنون با افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، تعداد سالن‌های فعال در استان آذربایجان شرقی دوبرابر شده است. 

مدیرکل اداره فرهنگ‌‌ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به آنکه امروز این استان صاحب ۲۰ سالن سینما است، تصریح کرد: ان شاالله تا خردادماه سال ۱۴۰۲ تعداد سالن‌ها به ۳۰ سالن خواهد رسید و ۱۰ سالن به مجموعه سینمایی استان اضافه می‌شود.

به گفته بلاغی، عملیات بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز از سال ۹۸ آغاز شد و یک کار سخت مقاوم‌سازی به همت مجموعه فنی موسسه بهمن‌سبز  به خوبی طی شد. امروز حوزه هنری صاحب یک تیم کاربلد و سینماساز در استان آذربایجان شرقی است.

وی درباره فعالیت چهارساله‌اش در حوزه هنری نیز توضیح داد: ظرفیت شهر تبریز به عنوان قطب فرهنگ و هنر و انقلاب نه فقط در شمال غرب کشور، بلکه در حوزه بین‌الملل هنور شکوفا نشده است. ما در این دوره حوزه هنری صاحب پلاتوی نمایش شدیم؛ پلاتوی نمایشی که ابتدا در مجموعه مهروماه و امروز در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز افتتاح شد. 

مدیرکل اداره فرهنگ‌‌ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشحالیم که در ۲۶ بهمن ماه و در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان به نقطه‌‌‌ای که حوزه هنری در سه سال گذشته بدان رسیده است، یعنی روایت آذربایجان پیش‌رو، صحه گذاشتند که مساله آذربایجان، مساله روایت آن است.

سپس کلیپی از روند بازسازی سینما پخش شد. 

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب در‌ مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از زحمات عزیزانی که پردیس سینمایی ۲۹ بهمن را برای مردم تبریز آماده کردند، مطرح کرد: حوزه هنری همزاد با انقلاب اسلامی است. از زمانی که آقای دادمان رئیس حوزه هنری شد شاهد شکوفایی و تلاش همه جانبه در عرصه مختلف هنری هستیم. بسیاری از هنرمندان متعهد، انقلابی و آن‌هایی که با این مردم هستند و در فضای مجازی مسیر را گم‌ نکردند، در حوزه هنری پرورش یافتند و این راه را ادامه خواهند داد. ما در مجلس شورای اسلامی همه جانبه از برنامه‌های هنری به ویژه برنامه‌های حوزه هنری و سازمان سینمایی‌اش استقبال می‌کنیم. 

در ادامه پدرام کریمی، مجری مراسم با اشاره به اینکه در کنار همه اعیاد باید حواسمان به مردم آسیب‌دیده باشد، مطرح کرد: دوستانی که باعث و بانی این پردیس سینما هستند، فروش هفته اول را به زلزله زدگان خوی اهدا می‌کنند. همچنین قرار است فیلم سینمایی «در آغوش درخت» با حضور عوامل اثر در این شهر نمایش داده می‌شود. 

اجرای موسیقی محلی عاشقلار (اثر ملک غیرت از تولیدات حوزه هنری) برای مخاطبان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

زین‌العابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی دیگر سخنران این مراسم عنوان کرد: در ۲۹ بهمن، تبریزی‌ها حماسه آفریدند و نقش سرنوشت‌سازی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند. مقام معظم رهبری درباره شهر تبریز می‌گویند که تبریز، پرچم ایران را برافراشته نگه داشت است. همچنین اگر در شرق تمدنی دست خراسان بوده است، در غرب، تمدن دست تبریزی‌ها بوده است. نگاه رهبر انقلاب و جایگاه فرهنگ و تمدن تبریز، سرمایه‌ای ملی‌ست.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار