کد خبر: ۸۶۴۶
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد

تقویت پیوند‌های مؤمنین؛ پاتک اصلی ما در رویارویی با تمدن غرب/ بانوان خالق پیوند‌های اجتماعی هستند

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد تفرقه و تنهایی انسان‌ها را مهم‌ترین سرمایه نظام طاغوت و تمدن غربی دانست و گفت: پاتک ما در مقابل باید تقویت پیوند‌های مؤمنین در بستر محله‌ها و با محوریت امام محله و مسجد است.
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی  با حضور در سومین نشست «هم‌عهدی خادمین مهرواره محله همدل ۲» که مزین به نام شهید سیدروح الله عجمیان است، با اشاره به اینکه پیامبر اعظم (ص) پیش از بعثت به عنوان امین شناخته شده بود و محبوبیت داشت، اظهار کرد: نقطه درگیری حضرت با طاغوتیان زمان خود وقتی بود که دعوت به توحید کرد و پس از آن نیز در تعیین جانشین خود، این درگیری‌ها تشدید شد.


وی شکل گیری نهضت امام خمینی (ره) را در تداوم نهضت رسول الله (ص) دانست و گفت: امام (ره) نیز از وقتی که مبارزه با طاغوت را آغاز کرد، هجمه‌ها و تبعید‌ها علیه او شروع شد؛ تا زمانی که او علم قیام را بلند نکرده بود و صرفا به درس و بحث می‌پرداخت، کسی با او کاری نداشت.


تفرقه‌افکنی و تنهایی انسان‌ها؛ اصلی‌ترین سرمایه نظام طاغوت
حجت الاسلام عزت زمانی فلسفه وجودی دستگاه شیاطین و طاغوت را ایستادن در برابر ولایت عنوان کرد و بیان داشت: دو طرف درگیری این جبهه حق و باطل، سرمایه‌هایی دارند. اصلی‌ترین سرمایه جبهه طاغوت جدایی، تفرقه و کنار هم نبودن و تنها ماندن انسان‌هاست و در نفطه مقابل آن سرمایه اصلی جبهه حق، ولایت است.


معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره فراز‌هایی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب، گفت: در بخش ولایت این کتاب حضرت آقا سال ۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید، ولایت یعنی پیوستگی و گره خوردن؛ بنابراین کار ولایت ایجاد اتصال و پیوند بین انسان‌هاست. این همان دارایی است که اگر شکل بگیرد، دستگاه شیطان از کار می‌افتد و امر ظهور محقق می‌شود.


وی با اشاره به توقیع شریف امام زمان (عج) به شیخ مفید، بیان داشت: حضرت فرمودند شرط و مقدمه تحقق ظهور اجتماع قلوب است؛ دل‌ها باید جمع بشود و یک دل بشویم تا امر عظیم ظهور محقق بشود.


شبکه‌های اجتماعی ضد اجتماع
حجت الاسلام عزت زمانی استراتیژی شیاطین و طاغوت برای مبارزه با این سرمایه جبهه حق را تشکیل اجتماعات بدلی عنوان کرد و گفت: همه کار‌هایی دشمنان ما انجام می‌شود ظاهرش دور هم جمع کردن مردم است؛ فضایی را در شبکه‌های مجازی به وجود آورده اند که تصور می‌شود در آنجا با انسان‌های زیادی در ارتباط هستیم، اما وقتی با دقت نگاه می‌کنیم می‌بینیم خروجی این اجتماعات مجازی فاصله گرفتن مردم از همدیگر و فردگرایی است.


معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: کار دشمن جدایی انداختن و ایجاد شکاف اجتماعی است؛ نظامات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... تمدن غربی نیز بر همین اساس طراحی و اجرایی شده است. نتیجه همه این نظامات دور شدن انسان‌ها از همدیگر و نزاع و درگیری است. به محض اینکه انسان‌ها وارد این نظامات می‌شوند به طور طبیعی از همدیگر جدا می‌شوند، مثل نظام خانواده‌ای که آن‌ها معرفی کرده‌اند.


خانواده؛ محکم‌ترین نقطه اتصال انسان‌ها/ تمدن غربی؛ نابود کننده نظام خانواده است
وی با تأکید براینکه تمدن غرب نابود کننده نظام خانواده است، گفت: این محکم‌ترین نقطه اتصال بین انسان‌هاست که مورد هدف و هجمه قرار گرفته است. نظام خانواده را طوری از هم پاشیده که ساده‌ترین تعامل و روابط از بین رفته است؛ به طوری که وقتی زن و شوهر به رستوران می‎روند هر کسی باید هزینه خودش را حساب کند و هرکسی باید به سهم خود هزینه‌های زندگی را تأمین کند؛ بنابراین دیگر انگیزه‌ای برای شکل گیری خانواده باقی نمی‌ماند.


حجت الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: کار کشور‌های غربی به جایی رسیده که شرکت‌هایی شکل گرفتند که برای مراسمات و مناسبت‌های مختلف برای افراد، خانواده درست می‌کنند. مردم هزینه می‌کنند که در این مراسمات مادر بزرگ و خاله و عموی بدلی داشته باشند. آرامشی که امروز ما در کنار بزرگ‌تر‌های خانواده و بستگان خود داریم، برای برخی از کشور‌ها آرزو شده است.


معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از کسانی که هزینه کردن برای استحکام نظام خانواده را بی‌فایده می‎دانند، گفت: اگر نظام خانواده نباشد، چیزی برای جامعه باقی نمی‌ماند که بخواهیم برای اقتصاد، محیط زیست و سایر مسائل برنامه‌ریزی کنیم. ولایت الله، در نظام خانواده تحقق پیدا می‌کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار