کد خبر: ۸۶۴۸
درخشش تبیان در قله‌های جهاد تبیین

برگزاری نمایشگاه معرفی دستاورد‌های مؤسسه تبیان در محل نمایشگاه‌های دائمی خانه ملت

مؤسسه فرهنگی هنری تبیان طی چند سال اخیر با اتکا به پیشینه ۲۰ ساله خود در عرصه‌های فرهنگی و فناوری، گام‌هایی تحول‌آفرین در راستای دستیابی به عنوان «دستیار زندگی» برداشته است.
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، توسعه سامانه‌هایی همچون «همدم» در عرصه تسهیلگری ازدواج، «کدومو» در حوزه دستیاری رسان‌های والدین، «تکیه» برای دسترسی هرچه آسان‌تر خانواده‌ها به محتوای چند رسانهای، تولید محتوای گسترده و مؤثر در حوزه خانواده و جهاد تبیین و توسعه زیرساخت‌های فناورانه در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات، بخشی از این اقدامات بوده است.


از این رو مؤسسه تبیان با هدف آشنایی نزدیک و عمیق نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با محصولات و خدمات این مؤسسه، همچنین فراهم آوری موجبات هم‌افزایی، توسعه فعالیت‌ها و گسترش هرچه بیشتر خدمات تبیان در حوزه ملی و مناطق حوزه‌های انتخابیه مربوطه، اقدام به برگزاری نمایشگاه «معرفی دستاورد‌های مؤسسه تبیان» در «محل نمایشگاه‌های دائمی خانه ملت»، نمود. 


گفتنی است این نمایشگاه ساعت ۸ صبح روز دوشنبه اول اسفند ماه با حضور دکتر علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حامد علامتی، رئیس کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان و تنی چند از مسئولین کشوری و نمایندگان منتخب مردم در محل نمایشگاه‌های دائمی خانه ملت، افتتاح گردید.


دکتر نیکزاد ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دستاورد‌های تبیان در این نمایشگاه، فعالیت‌های تبیان در حوزه‌های متفاوتی، چون مباحث تربیتی، ازدواج جوانان، سبک زندگی و امنیت شبکه را موفق و پر اهمیت دانسته و خاطرنشان کرد: تبیان می‌تواند در حوزه‌های تربیت نوجوانان و تا حدودی جوانان تأثیرگذار باشد و البته انجام چنین فعالیت‌هایی بسیار ارزشمند است.

پس از آن حجت الاسلام محمدرضا مبلغی با اشاره به عدم آگاهی والدین در حوزه سواد رسانه‌ای و مشکلات عدیده آنان در این حوزه، وجود دستاورد‌های تبیان در حوزه هدایت مصرف رسانه با هدف کمک به خانواده‌ها و جلوگیری از آسیب‌هایی که آنان را در این زمینه تهدید می‌کند، بسیار ارزشمند دانست. وی همچنین خواستار برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های تبیان در سایر استان‌ها و مکان‌های مختلف، همچنین استفاده از روش‌های دیگری، چون اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای کشور به منظور معرفی هرچه بیشتر و بهتر محصولات تبیان به خانواده‌ها شد. 


حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز اقدامات تبیان را یکی از راه‌های بسیار عالی جهاد تبیین در کشور عنوان کرد و مجموعه این فعالیت‌ها و دستاورد‌های تبیان، چون همدم، پرسان، کدومو، تکیه و ... را عاملی برای درخشیدن تبیان در قله‌های جهاد تبیین دانست. 


فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده از دیگر بازدید کنندگان این نمایشگاه بود. وی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی تبیان، نمایشگاه دستاورد‌های تبیان را نمایشگاه جامعی خوانده و تبیان را روشنگری برای عصر حاضر معنا کرد. این رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در ادامه با اشاره به زندگی امروزه بشر در دنیای نامحدود داده‌ها، زندگی مجازی را یک واقعیت ویژه خوانده و بهره‌گیری فعالیت‌های تبیان از نظام سازی قرآنی همراه با آینده‌نگری، به روز رسانی و چشم انداز فناوری‌های نوین، با عنوان دستیار زندگی به منظور پیوند دادن زندگی قرن بیست و یکمی نسل جدید با استفاده از ابزار‌های این قرن بر اساس سبک زندگی اسلامی ایرانی را بسیار موفق دانست و تبیان را از جمله پلتفرم‌ها و مجموعه‌های بسیار موفق حوزه فرهنگی اجتماعی کشور دانست. 


وی همچنین در ادامه افزود: چنین مجموعه‌ای قطعاً نیاز به حمایت، هدایت و پشتیبانی دارد. ضمن اینکه ما هم در فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس از این دست مجموعه‌ها حمایت می‌کنیم. ضمن اینکه همانطور که مستحضر هستید در قانون جمعیت و حمایت از خانواده در بند‌هایی از قانون، موضوع واسطه‌گری برای ازدواج را به شکل قانونی مطرح کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۰ آن را به مصوبه قانونی تبدیل کردیم. امیدوارم بتوانیم با اجرای این قانون زمینه فعالیت پلتفرم‌هایی مثل همدم در تبیان را گسترش دهیم. با توجه به اینکه تعداد بالایی از جوانان ما در سن ازدواج هستند و امروزه معرفی جوانان به یکدیگر سخت شده است لذا ما نیازمند قاعده‌مندی و فعالیت شبکه‌های متقنی هستیم که با اطمینان بخشی به خانواده‌ها و با استفاده از ارزش‌های عرفی و ارزش‌های والای اسلامی زمینه تشکیل خانواده‌های جدید را فراهم کرده که خود ان‌شاءالله عاملی برای کاهش طلاق، افزایش ازدواج و افزایش فرزند آوری نیز خواهد بود. 

 

وی ادامه داد: با عث تاسف است که مرجعیت رسانه‌ها و پلتفرم‌های داخلی در بین خانواده‌های ما کاهش پیدا کرده و شدت حضور رسانه‌های برخط خارجی و عدم وجود قانون درست و حسابی و نبود قانون شفاف در زمینه فضای مجازی هم متاسفانه باعث گم شدن پلتفرم‌های خوبمان، زیر ابر پلتفرم‌های خارجی و مورد حمله قرار گرفتند رسانه‌های خارجی بوده است که امیدوارم بتوانیم با به تصویب رساندن قانون فضای مجازی در مجلس کمک کنیم تا این موضوع نیز مرتفع گردد. 


وی در پایان تبیان را خطاب قرار داده و خواستار حضور و برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های تبیان در مدارس و دانشگاه‌ها شد. همچنین پیشنهاداتی در زمینه اقدام به افتتاح خانه‌های خلاقیت و نوآوری در زمینه جمعیت، حمایت از والدین و خانواده‎‌های پرجمعیت و توسعه و گسترش فعالیت‌هایی در زمینه بحران دین گریزی در نسل جدید، دوران بلوغ، نوجوانی و بحران نوجوانی را به این مجموعه ارائه داد. 


گفتنی است افرادی، چون سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون بودجه مجلس، بیژن نوباوه، نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس، غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، فاطمه رحمانی، عضو کمیسیون اجتماعی و سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران از این نمایشگاه که به مدت سه روز برپا بود بازدید به عمل آورده و از عمکرد تبیان تقدیر به عمل آوردند. 

ارسال نظر