کد خبر: ۸۶۶۳
امام محله‌ای که با تشکیل گروه جهادی برای رفع محرومیت تلاش می‌کند.

لذت شیرین کمک به کودکان بازمانده از تحصیل

محرومیت در حیطه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و…. ممکن است در جریان باشد و گاهی این محرومیت‌ها زمینه ساز آسیب‌های گوناگونی برای افراد می‌شود. حاج آقا محمدی با کمک گروه جهادی‌اش در تلاش برای رفع محرومیت از مناطقی است که با فقر فرهنگی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سعید محمدی، متولد سال ۱۳۷۰ و امام محله مسجد امیرالمؤمنین (ع) و مدیر گروه جهادی احرار الحسین علیه السلام از روستای بندر عامری شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر است.

او دارای ۱۴ سال سابقه انجام فعالیت‌های تبلیغی است و هم اکنون ۷ سالی می‌شود که در این روستا مشغول به فعالیت است. این طلبه جهادی حدود ۱۵ سال است که گروه جهادی احرار الحسین علیه السلام را تشکیل داده که از طریق آن در راه محرومیت زدایی از مناطق مختلف می‌کوشد.

این روحانی دغدغه‌مند با کمک گروه جهادی‌اش محرومیت‌ها را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها تلاش می‌کنند، مثلا در مناطقی که دچار آسیب‌های اجتماعی طلاق و اعتیاد هستند با پیگیری و میانجیگری او و گروهش اقدامات و فعالیت‌هایی در جهت آسیب زدایی و امنیت خانواده‌ها انجام می‌شود.

از دیگر اقدامات خیرخواهانه‌ای که به همت حاج آقا محمدی انجام می‌شود، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و پوشاک برای نیازمندان منطقه است.

اعطای بالغ بر ۳۰ عدد کالا‌های ضروری به عنوان کمک جهیزیه به زوجین نیازمند و اهدای آبگرمکن و بخاری و دیگر اقلام ضروری به خانواده‌های کم برخوردار نیز از دیگر اقدامات این امام روستا می‌باشد.

حجت الاسلام محمدی با کمک گروه جهادی‌اش در زمینه ساخت و ساز منازل محرومین و ساخت سرویس بهداشتی برای آنان و همچنین تعمیر و بازسازی منزل و مسجد و مدرسه در نقاط محروم فعالیت دارند.

او افزون بر این با برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان نیازمند علاوه بر این که توانسته به آنان در زمینه تحصیل کمک کند با استعدادیابی و ارائه مشاوره به آن‌ها زمینه اشتغالشان را نیز فراهم کرده است.

حاج آقا محمدی عمده منابع مالی مورد نیاز برای انجام این فعالیت‌ها را با مشارکت‌های مردمی فراهم می‌کند و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام نیز تاکنون کمک‌هایی به آن‌ها داشته‌اند.

این طلبه فعال با وجود اینکه اقدامات ارزشمند بسیاری را در کارنامه فعالیت‌های خود ثبت کرده، اما از میان کلیه اقداماتش کمک کردن به دانش آموزانی که به دلیل مسائل اقتصادی از تحصیل جا مانده بودند، برایش لذت بخش‌تر بوده تاجاییکه از آن به عنوان شیرین‌ترین خاطرات زندگی خود یاد می‌کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار