کد خبر: ۸۶۸۰
در رونمایی از آلبوم موسیقی «باران بی تو» بیان شد؛

آلبوم «باران بی تو» می تواند متر و معیاری برای سنجش دیگر آثار پاپ باشد

محمد عبدالحسینی ، یکی از اساتید موسیقی کشورمان از آلبوم «باران بی تو» به عنوان اثری یاد کرد که می‌تواند متر و معیاری برای سنجش دیگر آثار پاپ باشد.
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ آلبوم موسیقی «باران بی تو» از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری طی مراسمی با حضور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی، مدیران فرهنگی - هنری و اصحاب رسانه رونمایی شد.

میلاد عرفانپور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در ابتدای این نشست که عصر دوشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد، با شادباش تولد این آلبوم موسیقی گفت: مرکز موسیقی حوزه هنری همواره تلاش داشته است تا موسیقی خوب به معنای دنباله منطقی و علمی آن‌چه بزرگان موسیقی به آن اطلاق داشته‌اند را پیگیری کند و ترویج دهد.

عرفانپور افزود: آلبوم باران بی تو در شرایطی رونمایی می‌شود که جای چنین قطعاتی در سبد فرهنگی موسیقی مردم خالی است.

«باران بی تو» تنظیم خوب، آهنگسازی مناسب و اجرای حساب شده‌ای دارد

وی با بیان اینکه سمیعی که خوانندگی و آهنگسازی این آلبوم را عهده‌دار بوده است یکی از موسیقی دانانی است که موسیقی را با جدیت دنبال می‌کند ادامه داد: قطعات این آلبوم با خوانندگی خوب و آهنگسازی حساب شده سمیعی به همراه تنظیم خوب آرمان مهربان منتشر شده است و منتظر بازخورد‌های گسترده آن هستیم.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از همه عواملی که در این آلبوم نقشی داشته‌اند قدردانی کرد و افزود: حدود ۳۰ آلبوم تولید شده یا در حال تولید در مرکز موسیقی داریم که دو آلبوم آن سال آینده رونمایی خواهد شد. این آلبوم‌ها در گونه‌ها و برای گروه‌های سنی گوناگون و متفاوت منتشر خواهند شد.

اشعار این آلبوم ملودی را به خود جذب می‌کند

داود ورزیده، از اهالی موسیقی کشور که برای این رونمایی دعوت شده بود با بیان اینکه سال‌ها بود که کار درخوری نشنیده بودم، گفت: پیش از انقلاب نوعی موسیقی به نام کوچه بازاری معروف بود که تولیدات پاپ امروز کشور هم بسیار شبیه به کوچه بازاری پیش از انقلاب است. آثاری که بتوان آن را اثری درخور و شایسته دانست کم داریم، اما وقتی قطعه‌های این آلبوم به دستم رسید به شوق آمدم چرا که دارای چهارچوبی منسجم و دارای اشعاری زیبا است.

وی افزود: قطعه‌های این آلبوم دارای اشعاری است که ملودی به خوبی روی آن‌ها می‌نشیند. به این ترتیب طراحی اثر به خویی انجام شد.

ورزیده افزود: تنظیم‌های این آلبوم بسیار زیبا انجام شده بود و ذوق و سلیقه‌ای تمام و کمال پای آن گذاشته شده بود. همچنین نوازندگان، قطعات آثار این آلبوم را با ظرافت بسیاری نواخته‌اند که حس خوبی به شنونده می‌دهد و آقای سمیعی نیز با احساس‌ترین اجرا‌های خود را برای این آلبوم ارائه داده است.

تلاش برای ساخت مجموعه‌ای متحد و یکدست

محمد عبدالحسینی، از اساتید موسیقی کشور نیز در مراسم رونمایی گفت: در آثاری که سال‌های گذشته شنیده‌ایم شاهد خودنمایی هر یک از عوامل سازنده اثر به تنهایی بوده‌ایم در حالی که در این اثر همه عوامل دست به دست هم برای ساخت مجموعه‌ای متحد و یکدست تلاش کرده‌اند به این ترتیب هنگامی که قطعات را می‌شنوید به دل و جانت می‌نشیند.

عبدالحسینی با بیان اینکه امروز شاهد ترانه سرا‌هایی هستیم که آمده‌اند تا با کلام حرف جدیدی بزنند و دریچه تازه‌ای را به روی شنونده باز کنند اظهارداشت: آلبوم «باران بی تو» می‌تواند متر و معیاری باشد برای سنجش دیگر آثار پاپ چرا که دارای چهار چوب و ساختاری درست است.

وی در پایان گفت: امید دارم تا این راهی که آغاز شده است ادامه یابد تا شاهد تولید آثار بیشتری در این زمینه باشیم.

کلام، موسیقی و ترانه این آلبوم در یک نقطه طلایی با هم برخورد کرده‌اند

علیرضا میرعلی نقی، نیز در این مراسم با بیان اینکه به تازگی با امیرحسین سمیعی آشنا شدم و می‌خواهم به نقش خواننده سالاری اشاره کنم چرا که خواننده این اثر خود نیز آهنگساز است گفت: کلام، موسیقی و ترانه این آلبوم در یک نقطه طلایی با هم برخورد کرده و موجب مانایی آن خواهد شد.

حوزه هنری خانه اول من است‏

امیرعباس ستایشگر هم در سخنانی در این مراسم گفت:نخستین بهانه آمدنم به این نشست این است که حوزه هنری خانه اول من است. استاد مهدوی در حوزه هنری راهی را آغاز کرد که تاثرات و توفیقات بسیاری را داشت و باید از ایشان قدردانی کنیم.

ستایشگر افزود: سمیعی صدای نویی است در جامعه موسیقی کشور و نسبت به آثار روز پاپ کشور که بسیار شکل هم و شبیه هم شده‌اند متفاوت است.

وی ادامه داد: اینکه حوزه هنری توانسته این راه را آغاز و ادامه دهد موجب موفقیت آلبوم باران بی تو شده است. باید قدردانی کنیم از زحمات مرکز موسیقی حوزه هنری که در این برهوت موسیقی کشور همچنان به کاشت، داشت و برداشت در‌موسیقی می‌پردازد و برایش تلاش می‌کند.

امیر حسین سمیعی خواننده و آهنگساز این آلبوم نیز در پایان مراسم رونمایی گفت: آهنگساز کسی است که ارکستر می‌داند و هارمونی را می‌شناسد و بسیاری دیگر از عناصر را می‌شناسد و به کار می‌گیرد، ولی در کشور ما به کسی هم که نغمه پردازی می‌کند هم آهنگساز می‌گویند.

سمیعی با بیان اینکه این آلبوم با تنظیم خوب آرمان مهربان به کمال رسید و اثری قابل ارائه شد ادامه داد: از میلاد عرفان پور که برای ترویج و اشاعه موسیقی شایسته و مورد نیاز جامعه تلاش می‌کند قدردانی می‌کنم. این آلبوم به عمد با بازار عرفی موسیقی پاپ فاصله دارد و سعی کرده تا به استاندارد‌های لازم برای کسب شایستگی‌های مورد نظر برسد.

ارسال نظر