فعالان مراسم اعتکاف و‌هیئت‌های مذهبی زابل تجلیل شدند

طی مراسمی، خادمان اعتکاف و هئیت‌های مذهبی شهرستان زابل تجلیل شدند.
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از خادمین اعتکاف و هئیت های مذهبی که با حضور امام جمعه زابل و بنجار، معاون فرماندار زابل و غیره در محل سالن هتل نیمروز این شهرستان برگزار شد، افزود: امسال یکی از بهترین مراسمات اعتکاف را در کشور و خصوصا استان شاهد بودیم.

حجت الاسلام منصور باقربیک تبریزی ادامه داد: در منطقه سیستان آمار معتکفین قابل توجه بود و نکته ای که در این منطقه وجود داشت آمار خوب معتکفین دانش آموز بود که خود، سال آینده مبلغ اعتکاف خواهند بود و تعداد بیشتری را برای شرکت در این مراسم معنوی به همراه خواهند آورد.

وی در ادامه از تلاش های صورت گرفته برای اجرای هرچه بهتر مراسم معنوی اعتکاف در استان و خصوصا منطقه سیستان تقدیر کرد.

حضور هزار نفر معتکف در سیستان

مدیر تبلیغات زابل نیز در این مراسم گفت: در مراسم اعتکاف امسال بیش از هزار نفر در زابل شرکت کرده بودند.

حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، ادامه داد: براساس آمار، پیش از پانصد نفر از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال زابل، دانش آموز بوده اند.

وی اضافه کرد: امسال برخی از مساجد درخواست کننده برای میزبانی از معتکفین نتوانستند امکانات لازم برای اجرای مراسم اعتکاف را محیا کنند، درصورتی که آنها استانداردهای لازم را می داشتند، قطعا آمار معتکفین امسال بیشتر می بود.

وی در ادامه پیش بینی کرد سال آینده شاهد افزایش چشم‌گیر معتکفین در زابل خواهیم بود و گفت: تفکیک دانش آموزان از سایر معتکفین کار بسیار پسندیده ای بود و مورد استقبال این قشر در زابل قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال دانش آموزان و معتکفان، امسال در سه روز پایانی ماه مبارک رمضان نیز مراسم اعتکاف در زابل در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

ظریف صیادی در ادامه، خواستار ورود وزارت آموزش و پرورش برای حمایت از اعتکاف دانش آموزی شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه ای از خادمان اعتکاف و هئیتهای مذهبی شهرستان زابل تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار