به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان انجام می‌شود؛

برپایی ایستگاه‌های صلواتی به تعداد سال‌های عمر شریف امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان، ایستگاه‌های صلواتی به تعداد سال‌های عمر شریف امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی برپا می‌شود.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید محمود حسینی گفت: عمر شریف امام زمان (عج) ۱۱۸۹ سال است و برای همین نیت، حدود ۱۲۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان در آذربایجان شرقی برپا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های نیمه شعبان به صورت محله محور و با مشارکت مردم برگزار می‌شود، ادامه داد: هر محله یک موکب و یک مراسم شعار امسال ما است و تلاش می‌کنیم در همه محلات استان علاوه بر برگزاری مراسم جشن و سرور، ایستگاه‌های صلواتی نیز به صورت کاملاً مردمی برپا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه روز چهارشنبه به همت حوزه علمیه خواهران و دختران حاج قاسم در محل ائل گلی تبریز جشن بزرگ نیمه شعبان برگزار می‌شود، افزود: همچنین در مناطق پرجمعیت شهر تبریز برنامه‌های ویژه ای در روز نیمه شعبان برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی استان پای کار هستند و برنامه‌های مختلفی برای این ایام درنظر گرفته شده است، ادامه داد: انجمن‌های اسلامی مساجد در داخل مسجد برنامه برگزار می‌کنند و هیئت‌های مذهبی نیز در بیرون مسجد اقدام به برگزاری ایستگاه صلواتی می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های پیاده روی و کارناوال شادی نیز در استان برای روز چهارشنبه تدارک دیده شده است. ۳۰ گروه سرود در تمام محلات شهر تبریز اقدام به برگزاری برنامه می‌کنند.

وی از توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم در این ایام خبر داد و گفت: شهرها و روستاهای استان نیز به همت خیرین و مردم ولایتمدار استان آذین بندی شده است و حال و هوای استان امام زمانی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار