کد خبر: ۸۷۵۳
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی خبر داد؛

تاکید دومین دوره «مهرواره هوای نو» به نقش مؤثر بانوان در هیئات مذهبی

حجت‌ الالسلام مجید باباخانی ، رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در نشست مشورتی «مهرواره هوای نو» گفت: از آنجایی که بانوان نقش محوری و اساسی در هیئات دارند به همین جهت ، دومین دوره «مهرواره هوای نو» به صورت تخصصی به نقش مؤثر بانوان در هیئات مذهبی می پردازد.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

دومین دوره مهرواره هوای نو به نقش مؤثر بانوان در هیئات مذهبی می‌پردازد
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، نشست مشورتی مهرواره هوای نو، مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی با حضور حجت‌الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر ارشاد و دبیر ستاد جمعیت، مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهردار تهران، فائزه عظیم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، عاطفه سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، و بانوان پژوهشگر برجسته حوزه بانوان برگزار و در مورد نقش مؤثر بانوان در دومین دوره مهرواره هوای نو بحث و گفتگو شد.

حجت‌الالسلام مجید باباخانی در ابتدای جلسه ضمن معرفی اجمالی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و گزارشی از فعالیت‌های آن افزود: در سازمان تبلیغات اسلامی با ایجاد اداره کل امور بانوان توسط حجت‌الاسلام قمی، تلاش‌های ثمربخشی در حوزه بانوان انجام شد همچنین از آنجا که بانوان بخش محوری و اساسی در هیأت‌ها دارند لذا مهرواره هوای نو در این دوره قصد دارد به این موضوع به‌طور تخصصی بپردازد.

در ادامه این نشست وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو ضمن ارائه توضیحاتی از دوره اول این مهرواره افزود: مهرواره هوای نو در دور دوم، دو رویکرد «ارتقاء فعالیت هیئات مذهبی برای عموم مردم» و «تغییر نگرش مردم نسبت به عملکرد هیئات» را دنبال می‌کند، «ارتقاء فعالیت هیئات مذهبی برای عموم مردم» بدین معنا است که مخاطب هیئات مذهبی یک بخش خاص از جامعه نباشد و از تمام ظرفیت جامعه برای حل مسائل و تعالی فرهنگ جامعه استفاده کرد. همچنین اشتباهات رسانه‌ها در بازنمایی هیئات مذهبی و برخی از فعالیت‌های آن، نگاهی در جامعه به‌وجود آورده است که هیأت را فقط متخصص انجام مراسم دینی می‌دانند درحالیکه هیئات مذهبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت مستمر دارند.

ملتجی ادامه داد: محور اصلی برگزاری دومین دوره‌ی مهرواره هوای نو، پرداختن به نقش مؤثر بانوان در هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی است.

در ادامه این نشست درمورد «آسیب نرساندن به وجه مردمی هیئات مذهبی، آموزش و ایجاد انگیزه برای مخاطبان، مقابله با آسیب‌ها و بدعت‌ها، وظیفه روشنگری مهرواره برای رفع آسیب‌ها، هدایت هیئات ویژه بانوان و جوانان برای ایجاد نظام حل مسائل و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه، نقش آفرینی بانوان در هیئات مذهبی، استفاده از نکات موجود در بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین و بانوان، نقش بانوان در تربیت نسل آینده» بحث و گفتگو شد.

گفتنی است دومین دوره مهرواره هوای نو با هدف اصلی شناسایی و معرفی برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران که مقدمات اجرایی آن در حال انجام است، محوریت فعالیت خود را در این دوره موضوع بانوان و نقش پررنگ آن‌ها در هیأت‌ها قرار داده است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار