کد خبر: ۸۷۵۵

پویش سوره محمد در تمامی اعتاب مقدسه برگزار خواهد شد / انسجام و هم افزایی نیاز اصلی امروز حرکت‌های قرآنی

پنجاه و یکمین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه کشور که روز شنبه ۱۳ اسفند به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پنجاه و یکمین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه کشور گفت: سازمان دارالقرآن الکریم یکی از با سابقه‌ترین و معتبرترین نهاد‌های قرآنی کشور است که دارای عقبه و اعتبار جدی در فضای قرآنی کشور است و ما در تلاشیم وضعیت سازمان دارالقرآن الکریم را به دوران اوج خود بازگردانیم.


رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که در این زمینه انجام داده ایم، برگزاری بیش از صد جلسه کارشناسی و بررسی اسناد قبلی سازمان بوده است که منجر به تنظیم پیش نویس سند برنامه راهبردی ۵ سال آینده شده است. وی تصریح کرد: در این مدت نقاط قوت و ضعف سال‌های قبل را بررسی نمودیم و این سند در مراحل پایانی تدوین و تنظیم می‌باشد.


رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: مأموریت‌های گذشته سازمان دارالقرآن الکریم به قوت خود ادامه پیدا خواهد کرد و رویکرد معنامحور نیز در محتوا اضافه شده است. وی گفت: با پرداختن به این موضوع، به دنبال عمیق‌تر کردن آموزش قرآن در جامعه هستیم و قصد داریم در زمینه معارف قرآن، مرجعیت ایجاد نماییم.


وی ادامه داد: در اعتاب مقدسه ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوبی وجود دارد و همه اقشار مختلف جامعه به همین واسطه جذب اعتاب مقدسه می‌شوند، در صورتیکه همه اقشار در مؤسسات و خانه قرآن حضور ندارند و ما دسترسی به این افراد نداریم؛ لذا ما با عنایت به این ظرفیت، به دنبال آن هستیم که محتوا‌های قرآنی و آموزش‌های همگانی را ارائه نماییم. 


وی افزود: عملیات رمضان امسال در سازمان دارالقرآن الکریم با محوریت سوره مبارکه محمد (ص) انجام خواهد شد و علت انتخاب این سوره، محتوا‌های و فراگیری عمومی بیشتر این سوره است. وی اظهار داشت: فضای معنایی و محتوایی سوره محمد (ص)، فضای امیدآفرینی است که خداوند به اهل ایمان بشارت داده است. وی گفت: کلید واژه و شعار ما، حال خوب برای کار خوب است که در این سوره مورد تأکید قرار گرفته است.


در ادامه این جلسه عباس سلیمی، پیش کسوت قرآنی و رئیس کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه کشور ضمن تشکر از میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: هیچ مانعی برای همکاری اعتاب مقدسه کشور با سازمان دارالقرآن الکریم در فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد و برنامه‌های خوبی که توسط این سازمان به ویژه، برنامه‌های خانواده محور و در حوزه سبک زندگی می‌تواند از اولویت‌های این همکاری باشد.


وی در ادامه گفت: انتخاب پویش با محوریت سوره محمد (ص) اقدام بسیار خوبی است و با استفاده از مفاهیم بلند و عمیق آن می‌توان در این برهه زمانی و در رابطه با ارتقاء امنیت کشور و هویت بخشی دینی مردم موثر باشد.


رئیس کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه کشور افزود: امروز یک امتحان سخت الهی جامعه اسلامی و قرآنی را در بر گرفته و دشمن از هر ابزاری برای شیطنت و ایجاد نا امنی استفاده می‌کند.


پیش کسوت قرآنی کشور عدم وجود انسجام تشکیلاتی بین سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی و عدم وجود متولی امور قرآنی را از مشکلات جامعه قرآنی عنوان کرد و بر لزوم اتحاد و انسجام و همدلی و وجود یک صدای واحد در جامعه قرآنی برای مطرح کردن و حل مسائل و مشکلات متعدد تاکید کرد.


در ادامه این نشست حجت الاسلام میریان رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اعتاب مقدسه کشور گفت: بر اساس آمار و اطلاعات واصله در سال بالغ بر ۳۰۰۰ کرسی تلاوت توسط خادمیاران آستان قدس رضوی در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که می‌توان با هماهنگی سازمان دارالقرآن الکریم به این فعالیت‌ها نظم و انسجام داد.


وی در ادامه گفت: نفس برگزاری این نشست‌ها همکاری و هم افزایی است و در عرصه‌های مختلف فعالیتی سازمان دارالقرآن، می‌توان از ظرفیت اعتاب مقدسه کشور استفاده کرد.


در پایان این نشست مصوب شد پویش ملی سوره مبارکه محمد (ص) با همکاری و تعامل تمامی اعتاب مقدسه کشور در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ برگزار شود.

ارسال نظر