مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

ابعاد مردمی مراسم نیمه شعبان تقویت شود

حجت‌الاسلام امامی گفت: باید ابعاد مردمی سازی مراسم دینی خصوصا نیمه شعبان احیا شود و روحانیون در این مسئله لازم است راهبر باشند.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام منصور امامی امروز دوشنبه در جلسه تجلیل از روحانیون مدیرکانون مساجد ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته دوره های مدیریت مسجد در بیش از ۳۰ جلسه برای روحانیون ارومیه برگزار شد که در آن‌ها نوع مدیریت مساجد توسط روحانیون، آموزش داده شد.

وی افزود: دومین نیاز مساجد، مدیریت از مسجد است که در این طرح کل سکنه‌ها و اهالی محله باید مورد برنامه ریزی قرار گیرد و در مدیریت از مسجد همه ظرفیت های محلات مورد ارزیابی قرار می گیرد و از این ظرفیت برای حل مشکلات محله استفاده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مسجد ماکتی کوچک از حکومت اسلامی که مردم در آن میدان دار هستند و به محوریت مسجد به دنبال مدیریت آن محله و حل مشکلات هستند.

وی گفت: مدیریت بر مسجد سومین مسئله در مسجد می باشد و این مسئله وظیفه حاکمیت است و هر اجتماعی نیاز به قانون دارد و مسجد نیز از این قانون مستثنی نیست.

حجت الاسلام امامی افزود: عده‌ای فقط در مورد مدیریت در مسجد سخن می گویند اما هنوز در مورد دو مسئله دیگر برنامه ریزی نشده است و اگر این دو مورد حل نشود مسجد کارکرد واقعی خود را از دست خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر با سه رویکرد به مسجد نگاه کنیم، مسجد می تواند حاکم بر همه مجموعه ها باشد و لذا در این عرصه هر بخشی می‌تواند بخشی از کار را بر عهده بگیرد و باید این مطالب به قدری گفته شود تا به گفتمان غالب تبدیل شود و متاسفانه عده‌ای اعتقادی به این مباحث ندارند و امروز برخی مساجد نیاز واقعی به آزادسازی دارند که  این امر جز با گفتمان سازی ممکن نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: سند راهبری مسجد توسط اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نوشته شده و در اختیار مسئولین قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان و لزوم برنامه ریزی قوی، تبلیغات اسلامی نیز به اندازه وسع خود برنامه هایی را تدارک دیده است که اجتماع و جشن تکلیف هزار نفری دانش آموزان در حسينيه ثارالله ارومیه روز دوشنبه یکی از آن‌هاست.

حجت‌الاسلام امامی گفت: باید ابعاد مرادمی سازی مراسم دینی خصوصا نیمه شعبان احیا شود و روحانیون در این مسئله لازم است راهبر باشند تا مردم خود را در اجرای برنامه های دینی سهیم بدانند و اگر این حرکت های مردمی به صورت دقیق رسانه ای شود، دشمن از یک مسئله ای که اتفاق نیفتاده نمی تواند روایت سازی دروغ کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار