کد خبر: ۸۹۲۳
سرپرست اداره امور قرآنی استان تهران مطرح کرد:

ویژه برنامه‌های سازمان دارالقرآن با محوریت سوره محمد(ص)

سرپرست اداره امور قرآنی استان تهران درباره برنامه‌های این اداره برای ماه مبارک رمضان گفت: به منظور عمل به رسالت‌هایی که از طرف رهبر معظم انقلاب برای سازمان تبلیغات و نهاد‌های تبلیغی دینی تعریف شده این اداره قرآنی موضوع را مصداقی و عینی دنبال می‌کند.
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی، سرپرست اداره امور قرآنی استان تهران در ارتباط با برنامه‌های این اداره برای ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به رسالت‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد تبلیغی دینی تعیین کردند و موضوع جهاد تبیین که یکی از وظایف امروز این نهاد انقلابی است، نیاز به یک عملیات ویژه‌ای برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب است به همین منظور در اداره قرآنی استان تهران این موضوع را بررسی و به طور مصداقی و عینی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: در ماه مبارک ۱۴۰۲ قرار بر این داریم که حول یک موضوع واحد تاکید کنیم. یکی از سوره‌های قرآن کریم که به نام پیامبر عظیم الشان اسلام نیز مزین است را با توجه به رویکرد سیاسی اجتماعی این سوره و نزدیک بودن فضای سوره با فضای سیاسی و اجتماعی جامعه امروز، تبیین خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: عملیات‌هایی که در نظر داریم بیشتر با عنوان تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی دنبال می‌شود. در حال تدوین تبلیغات رسانه‌ای هستیم و قرار است این عملیات حول محور سوره مبارکه محمد (ص) انجام گیرد. تا در فضای مجازی و در خبرگزاری‌های رسمی محتوای مربوط را به مخاطب برسانیم. همچنین تصویر نگاشت، موشن‌گرافی و … راه‌هایی است که در نظر داریم به مرحله اجرا برسانیم.

سرپرست اداره قرآنی استان تهران با اشاره به اهمیت برخی موضوعات افزود: بحث جدی و اصلی پس از سوره مبارکه محمد (ص) برگزاری محافل انس با قرآن‌هایی است که با توجه به هم‌افزایی‌های صورت گرفته با شهرداری و معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مساجد مرکزی تهران و شهرستان‌های مرکزی برگزار خواهد شد.

وی با تشریح اجرای برنامه محفل انس با قرآن گفت: محتوای لازم قبل از قرائت قاری توسط یک روحانی بیان می‌شود و سپس قاری به تلاوت آیات مربوطه می‌پردازد.

حجت‌الاسلام کاظمی در ارتباط با انتخاب سوره محمد (ص) تصریح کرد: با بررسی‌هایی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که در بحث تبیین بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم. با توجه به روایت نادرستی که در انتشار اخبار و مسائل جامعه، با آن مواجه هستیم، این موارد را با سوره مبارکه مورد بحث و شان نزول آن تطبیق دادیم و متوجه شباهت‌های بسیاری شدیم که لزوم تببین این سوره را بر ما آشکار کرد.

سرپرست اداره امور قرآنی استان تهران در ارتباط با بیان موضوعات به صورت موشن‌گرافی و تصویر‌نگاشت آیات گفت: این فعالیت‌ها به زبان محاوره بوده و با مخاطب خود ارتباط نزدیک‌تری برقرار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که با بخش قرآن شهرداری، معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستگاه‌های ذی ربط دیگر به عمل آمده، می‌خواهیم از فضای تبلیغات شهری استفاده کرده و محتوا‌های تولیدی خودمان را به آن نقاط نیز برسانیم.

حجت‌الاسلام کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی موارد اشاره شده به ماه مبارک اختصاص دارد یا بعد از عید سعید فطر نیز ادامه خواهد داشت، گفت: این موضوع مخصوص ماه رمضان نیست و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت. دلیل شروع این موضوعات از ماه پر فیض رمضان این است که در این ماه فضا برای انجام فعالیت‌های قرآنی حاکم است و می‌تواند اثر بخش باشد.

سرپرست اداره امور قرآنی استان تهران با یادآوری برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تاکید کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در ماه رمضان پیش رو رخ خواهد داد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ فروردین ماه است. اما به دلیل این که برنامه‌های این رویداد بین المللی هنوز جمع بندی نشده است، جزئیات آن در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار