کد خبر: ۸۹۳۴
به همت سازمات تبلیغات اسلامی استان اصفهان، بنیاد دعبل خزایی و شهرداری اصفهان؛

از ۲ طرح فرهنگی برای پیشکستوتان و مداحان اصفهان رونمایی شد

آیین رونمایی از قطعه روضة الحسین علیه السلام در جمعه ی آخر سال،به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛بنیاد دعبل خزایی و شهرداری اصفهان برگزار شد.
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛بنیاد دعبل خزایی و شهرداری اصفهان، آیین رونمایی از قطعه روضة الحسین علیه السلام در جمعه ی آخر سال با حضور مسئولان استانی و شهری و همچنین جامعه ی ستایشگران و پیشکسوتان هیات های مذهبی و مجالس حسینی در حسینیه هیات علوی اصفهان  برگزار شد.

برای اولین بار در کشور طرح اهداء "اصفهان کارت" به ۱۱۰ نفراز پیرغلامان و ستایشگران و مداحان جهت تسهیل در امور اجتماعی و همچنین اختصاص قطعه خاص برای دفن ستایشگران و مداحان استان اصفهان در باغ رضوان اصفهان به نام روضة الحسین علیه السلام با حضور حجت الاسلام و مهدی فوقی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛معاون اقتصادی شهردار اصفهان ، مدیران بنیاد دعبل خزایی،نمایندگان هیات های مذهبی در حسینیه هیات علوی اصفهان برگزار شد.

در آئین اجرای ۲ طرح ویژه مدیریت شهری اصفهان که برای خدمت رسانی به هیات های مذهبی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ رقم خورد نمایندگان بیش از ۳۰۰ هیات از نصف جهان در حسینیه علوی اصفهان گرد هم آمدند و برای نخستین بار به ۱۱۰ نفر از پیشکسوتان مداح؛طرح اصفهان کارت برای استفاده از خدمات تفریحی و فرهنگی اهدا شد .

در این آیین همچنین به همت باغ رضوان اصفهان برای نخستین بار بعد از استان تهران قطعه ای خاص برای مداحان و پیشکسوتان هیات های مذهبی بنام روضه الحسین (ع)جنب قطعه ایثارگران و نام آوران با همکاری بنیاد دعبل خزایی،سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان و شهرداری اصفهان در نظر گرفته شد که ازاین پس خاکسپاری ها در این قطعه انجام خواهد شد.

در این گردهمایی که نمایندگان هیات های مذهبی ؛پیشکسوتان ،خانواده های شهدا و شهرداران مناطق ۱،۳،۴،۶ حضور داشتند حجت الاسلام  مهدی فوقی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از وظایف این سازمان رسیدگی به امور مداحان و هیات های مذهبی است افزود:برای پیگیری مطالبات جامعه مداحان بنیاد دعبل خزایی تاکنون اقدامات زیادی را به مرحله اجرا رسانده است .

در ادامه نیز محسن رنجبر، معاون اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ما خدتمگذاران مردم در شهر هستیم گفت: خدمت به جامعه مداحان و بزرگان هیات های مذهبی مایه افتخار ماست امیدواریم که بتوانیم در این راستا گام های بزرگی بر داریم . علی حاجیان مدیر عامل سازمان آرامستان های اصفهان نیز با اشاره به اینکه از مدت ها قبل برای ایجاد قطعه ای بنام مداحان پیش بینی هایی انجام شده بود افزود:به یاری خدا با مشورت با صاحب نظران و نخبگان جانمایی این قطعه برای مداحان و پیشکسوتان هیات های مذهبی در آرامستان باغ رضوان در جوار قطعه ایثارگران در سال جاری انجام شد.

 
 
 
 
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار