کد خبر: ۸۹۴۶

پویش سوره محمد (ص) محور برنامه‌های قرآنی ماه رمضان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فعالیت حوزه قرآنی در ماه مبارک رمضان با محوریت سوره محمد (ص) پیامبر خوبی‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ،

سیدناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در رابطه با برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: فعالیت حوزه قرآنی در ماه مبارک رمضان با محوریت سوره محمد (ص) پیامبر خوبی‌ها برنامه‌ریزی‌شده است و مؤمنان روزه‌دار ایام ماه مبارک رمضان با تدبر در آیات این سوره آشنا می‌شوند.

وی در ادامه افزود: دلیل انتخاب سوره محمد (ص) این است که آیات این سوره بسیار امیدآفرین است و عاقبت کار دو گروه مؤمن و کافر و نصرت توفیقی که به خاطر ایستادگی درراه خدا و بشریت دارند، نصیب آن‌ها می‌شود که آیه شریفه «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» بیانگر همین موضوع است.

حسینی گفت: و یکی دیگر از علت‌های انتخاب سوره محمد (ص) تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به موضوع امید آفرینی است که معظم له در جلسات متعدد آن را بیان داشته اند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چندین برنامه در اولویت برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

۱-جلسات جزء خوانی محوری با رویکرد جهاد تبیین که در این خصوص محتوای با عنوان تبیین آماده‌شده و در اختیار تبیین گران قرار می‌گیرد.

۲-کرسی‌های تلاوت و تفسیر با شعار آینده روشن بر اساس محتوا‌های پیش‌بینی‌شده

۳-پویش‌های روایتگری فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان در قالب عکس نوشته و فیلم

۴- مسابقه تدبری حفظ و ترجمه مفاهیم سوره محمد (ص) در طول ماه مبارک رمضان

۵- نشست تبیینی فعالان قرآنی در ماه مبارک رمضان

۶- برگزاری محافل انس با قرآن کریم با رویکرد جهاد تبیین و استفاده از افراد توانمند در تبیین مفاهیم قرآنی

۷- برگزاری کارگاه آموزش روش‌های تدبری در قرآن به‌صورت مجازی

۸- اجرای کرسی تلاوت در پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی مساجد

۹- فعال‌سازی مؤسسات، خانه‌های قرآن و جلسات خانگی قرآن کریم

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار