کد خبر: ۸۹۴۸
توسط دارالقرآن کریم استان خوزستان؛

فراخوان پویش قرآنی فردوس منتشر شد

حجت الاسلام حردانیان از آغاز به کار فراخوان پویش قرآنی فردوس خبر داد.
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  حجت الاسلام حردانیان،رئیس دارالقران کریم استان خوزستان گفت: بدون شک کاملترین و کارآمد ترین نسخه نجات بشر در تمام ابعاد فردی، اجتماعی و تمدنی، آموزه های وحیانی مکتب اسلام می باشد. که تجلی آن در آیات قرآن و کلام اهل بیت در دسترس ماست. نسخه ای که در صورت پیاده سازی، امروزه شاهد هیچ معضل و مشکل فردی و اجتماعی نبودیم.  


وی افزود: اما باید دید چرا با وجود چنین گنجینه ای، باز هم دچار چنین آسیبها و بحرانهایی هستیم.در کنار علل مختلف با سطوح اهمیت متفاوت، یکی از دلایل را باید عدم استفاده از ابزارهای مناسب برای رساندن مفاهیم به مخاطب دانست.


حجت الاسلام حردانیان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه هنر در ایجاد جذابیت و کمک به انتقال مفاهیم و معانی والای میراث مکتبی و منابع اصیل دینی، همچنین تاکید و تایید این جایگاه و رسالت از سوی امامین انقلاب در بیانات مختلف، لزوم توجه به مقوله هنر اصیل و همچنین ابزارهای هنری روز در راستای کار فرهنگی و مکتبی بیش از پیش جلوه می کند.


وی تصریح کرد: در همین راستا پویش ملی فردوس با محوریت قرآن در آیینه هنر به همت دارالقرآن کریم خوزستان راه اندازی شد.این طرح که برای دعوت از هنرمندان جهت خلق آثاری با مضامین دینی و قرآنی آغاز گردیده با تکیه بر همین جایگاه هنر متعالی تدوین شده است.


وی  فراخوان و شناسایی ظرفیتهای جامعه قرآنی و جامعه هنری، جذب و جهت دهی ظرفیتهای هنری و قرآنی در راستای رسالت های قرآنی و مکتبی، استفاده از ظرفیت هنر به عنوان محملی برای رساندن مفاهیم قرآنی و روایی برای ایجاد جذابیت هرچه بیشتر و ارتباط عمیق تر با مخاطب و استخراج آثار هنری فاخر از محتوای متنی میراث مکتبی شیعه، به عنوان نمادهای جذاب در بستر رسانه در سطح جهانی را از هداف این طرح برشمرد و گفت:در این فراخوان از عموم مردم و هنرمندان دعوت به عمل آمده تا آثار هنری خود را در رشته های نماهنگ، فیلم و کلیپ، عکس، گرافیک و موشن، وبلاگ نویسی، پوستر، نقاشی، نقاشی دیجیتال، تایپوگرافی، خطاطی و تذهیب، شعر، داستان،خلاقیت در هنرهای آوایی، مناجات خوانی قبل اذان و نیز در بخش آزاد، به دبیرخانه این پویش ارسال نمایند.


رئیس دارالقران کریم استان خوزستان اشاره کرد: منابعی که برای تولید آثار هنری مورد توجه است به ترتیب اولویت: قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، موسوعه های روایی می باشد.همچنین آثار مرتبط با حوزه بانوان و خانواده حائز امتیاز ویژه ای می باشند.


وی بیان داشت:مهلت ارسال آثار تا 11 اردیبهشت بوده و پس از آن آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیئت داوران مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار میگیرد و آثار برگزیده به صورت نمایشگاه و برنامه تلویزیونی پس از ماه مبارک رمضان رونمایی می شود و در پایان، اختتامیه جشنواره با حضور هنرمندان و مسئولین استانی و کشوری همراه با اهدای جوایز برگزیدگان برگزار می گردد.

 

فراخوان پویش قرآنی فردوس منتشر شد

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار