کد خبر: ۸۹۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

۳۰۰۰ مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان در مازندران ساماندهی شدند

حجت الاسلام شریف تبار از ساماندهی بیش از 3000 مبلغ در ماه مبارک رمضان در استان مازندران خبر داد.
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام شریف تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اهمیت فرصت ماه مبارک رمضان در ترویج معارف الهی گفت : در عرصه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی و همچنین فعالیت های عرصه قرآنی برنامه ریزی های متعددی قبل از ماه مبارک رمضان انجام  و در حال اجرا است.

وی افزود : در حوزه فعالیت های تبلیغی، همایش طلایه داران تبلیغ در همه شهرستان ها با محوریت ائمه جمعه برگزار و مبلغانی که عزم و اراده رفتن به مساجد مختلف را در رمضان امسال داشته اند جلسات آمادگی و خط محتوایی انجام شده است.

این مسئول فرهنگی استان در ادامه بیان داشت : در حوزه اعزام مبلغ هم امسال نزدیک به سه هزار مبلغ درسازمان تبلیغات ساماندهی شده اند و کماکان هم در حال انجام است و برخی از مساجدی که موفق نشدند به اعزام مبلغ نشدند سازمان تبلیغات اسلامی همراه با  ائمه جمعه و دهیاران روستاها و بقیه مسئولین، آمادگی پیگیری این امر را دارد.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که مساجد پایگاه قرآنی شود ، به برنامه های قرآنی این ماه اشاره کرد و خاطر نشان کرد : در حوزه فعالیت های قرآنی ، برنامه های متعددی از جمله ، حضور کاروان های قرآنی متشکل از قاریان و حافظان و برخی از گروه های تواشیح و ابتهال شهر به شهر را خواهند رفت و ویژه برنامه های محافل قرآنی را برگذار خواهند کرد همچنین برنامه های سی شب، سی محفل در سی مسجد و جلسات تدبر و تفسیر قرآن در جلسات جزء خوانی مساجد برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد : یکی از ویژگی هایی که امسال نسبت به سال گذشته دارد، محوریت سوره محمد (ص) است و تمامی تفسیر ها و تدبر ها با محوریت سوره پیامبر اعظم است.

عضور شورای فرهنگ عمومی استان به پویش های قرآنی این اداره کل در ماه رمضان اشاره کرد و بیان داشت: نام پویش "حال خود را خوب کن" با محوریت همین سوره است چون در  این سوره مضامین بسیار پر محتوایی در همین موضوع وجود داره که جریان امید آفرینی است و هم حال خوب جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه با تاکید بر پوپش محله همدل در این ماه ، تصریح کرد : پویش دیگری که با محوریت مساجد در حال پیگیری هستیم، پویش "محله همدل" است یعنی مومنان همدلانه و مومنانه در قالب مواسات و همدلی به حل مشکلات محله با محوریت مساجد می پردازند. یک رقابت مومنانه ای است بین محلات استان که خیرین، کنشگرانی که درعرصه فعالیت و گره گشایی در این زمینه گام  برمی دارند و مصائب و مشکلات محله را با محوریت ائمه جمعه و ائمه جماعات مساجد این امر را پیگیری می کنند .

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد : مهم تر از همه در همین پویش روایت این خوبی هاست یعنی افرادی از جوان ها و نوجوان ها می آیند همین گره گشایی های بزرگترها که در این زمینه گره گشایی دارند و محله همدل را روایت کنند و این روایت نشر خوبی هاست که این از برنامه های مهم ما در ماه مبارک رمضان امسال است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار