کد خبر: ۸۹۸۴
در ماه رمضان برگزار می‌شود؛

از اجرای مهرواره محله همدل تا سنت کرسی تفسیر قرآن کریم در خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: محور اصلی برنامه‌های مذهبی و قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی اجرای مهرواره محله همدل است.
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درباره اجرای برنامه‌های تبلیغی و قرآنی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اجرای مهرواره محله همدل باهدف نشر خوبی‌ها و با رویکرد جهاد تبیین و به‌پای کار آوردن مجموعه‌های مردمی برای تقویت امید در مردم از طریق حل مسائلشان با نگاه محله محور در طراحی‌های فرهنگی در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های است که اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان به دنبال اجرای آن است.

وی دراینباره افزود: در این مهرواره بر شناسایی مسائل و مشکلات محله و پیدا کردن راهکار و حل آن مسائل و در پایان روایت این فعالیت جهادی مورد تأکید است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در ماه مبارک رمضان اعزام بیش از 590 نفر مبلغ بومی و غیربومی اعم از روحانی مستقر، هجرت، هدایت و مبلغین اعزامی از قم و مشهد به مساجد و هیئات مذهبی استان باهدف تبلیغ و تقویت مبانی اعتقادی و جهادی در مردم است.

وی با اشاره به دعوت از مبلغین و اساتید برجسته علمی به استان خراسان شمالی، افزود: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که در ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی هرساله رقم می‌خورد، اجرای کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با حضور تعدادی از اساتید و سخنرانان برجسته کشوری باهدف رشد و ارتقاء جامعه در زمینه‌های اعتقادی و آشنایی بیشتر آنان با آموزه‌های قرآنی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: حجج‌اسلام نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی امام‌جمعه بجنورد، حسینی آملی، میرمعزی و آلوستانی از اساتیدی هستند که در محافل محوری تفسیر قرآن که در مساجد محوری مرکز استان، حضور دارند.

وی افزود: جلسات تفسیر قرآن در تمامی شهرستان‌ها و در مساجد محوری و با محوریت ائمه جمعه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام هدایتی اظهار کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم هرروز در ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد شهری و روستایی در حال اجراست و مراسم محوری جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان و مرتلین برجسته استان به‌صورت هر ده روز دریکی از شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان اجرا و به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود.

وی افزود: در ایام ماه رمضان گروه‌های تبلیغی به استان دعوت‌شده‌اند که این گروه‌ها با حضور در محلات، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها به اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود و اهدای جایزه می‌پردازند و باعث ایجاد فضای نشاط و شادابی معنوی در جامعه می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان افزود: گسترده شدن سفره‌های افطاری ساده در مساجد شهری و روستایی، اقامه نماز در سه وعده توسط ائمه جماعات، اعزام مبلغین و قاریان قرآن به محافل و مجالسی که در ادارات برگزار می‌شوند، فعال نمودن جلسات خانگی قرآن در ماه رمضان، جشن خودرویی در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی در بوستان‌ها و مساجد، اعزام کارشناسان مذهبی و مداحان به برنامه‌های سحرگاهی صداوسیما و برگزاری جلسات آموزشی تبیینی برای گروه‌های هدف با حضور اساتید برجسته از قم به‌صورت کارگاهی از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

ارسال نظر