کد خبر: ۸۹۹۶
حجت الاسلام حسنی؛

پروانه فعالیت خانه قرآن تازه تاسیس نورالمهدی در زنجان صادر شد

با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تاسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت و با هدف ایجاد فضا‌های قرآنی در سطح استان زنجان، با تاسیس خانه قرآن شهری نورالمهدی در روستای خرمدره موافقت شد.
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تاسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت و با هدف ایجاد فضاهای قرآنی در سطح استان زنجان، با تاسیس خانه قرآن روستایی نورالمهدی موافقت شد.

وی اظهار داشت: خانه قرآن روستایی نورالمهدی با مدیریت عباس آقایاری در روستای خرمدره از توابع شهرستان زنجان تاسیس شد و پروانه فعالیت این خانه قرآنی از طرف سازمان دارالقرآن الکریم صادر شد.

حسنی محور اصلی فعالیت خانه های قرآنی را آموزش های عمومی قرآن کریم، اعم از قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام کرد و افزود: هدف از تشکیل خانه قرآن، نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن در بین خانواده‌ها و آحاد مردم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است و در این مراکز قرآنی علاقه مندان به قرآن کریم در گروه های سنی مختلف زیر پوشش آموزش های قرآنی قرار می گیرند.

وی در تعریف خانه قرآن عنوان کرد: خانه قرآن و عترت تشکلی مردمی است که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی توسط اشخاص حقیقی مطابق با مفاد دستورالعمل مربوطه در شهرها و روستاها تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به روند تاسیس خانه های قرآن و عترت عنوان کرد: اخذ پروانه فعالیت خانه قرآن پس از طی تشریفات اداری و تایید مدارک با امضای مشترک رئیس اداره امور قرآنی استان زنجان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه صادر می‌شود و خانه‌های قرآن شهری و روستایی پس از اخذ پروانه می‌توانند فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کنید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار