برای ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج برگزار شد؛

اجرای نمایش خیابانی و ورکشاپ نقاشی

به منظور تنویر افکار عمومی با زبان هنر و در راستای کمک به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج، هنرمندان حوزه هنری کهگیلیویه وبویراحمد به یاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آمدند.
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

 

 

اجرای نمایش خیابانی و ورکشاپ نقاشیاجرای نمایش خیابانی و ورکشاپ نقاشی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،« شریف اسلامی» رئیس حوزه هنری استان در حاشیه اجرای نمایش خیابانی و برگزاری ورکشاپ نقاشی گفت: امروز هنرمندان حوزه هنری تصمیم گرفتند در راستای کمک به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وکمک به پویش «نه به اسلحه؛ نه به خشونت؛ نه به نزاع» و محکوم کردن اتفاق های نگران کننده ای که در هفته های اخیر در سطح شهر افتاده است پا به میدان گذارند.

این مسئول هنری استان در ادامه با بیان اینکه خشونت به نفع هیچ کس نیست و ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نیاز به همدلی و مهربانی داریم، افزود:امروز هنرمندان با آثار خودشان در حوزه تجسمی و نقاشی با هنرمندان گروه نمایشی با اثر خودشان و اجرای نمایش این پیام را به جامعه دادند که باید به خشونت و اسلحه و نزاع، نه بگوییم و در کنار هم، همدل و همزبان باشیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مصمم شدند ۳ نمایش خیابانی در شهر یاسوج به اجرا گذارند و گروه های موسیقی و نمایش خیابانی نیز در این هفته، اجرای های خوبی را در سطح شهر خواهند داد، گفت:  امروز ۸ نفر از نقاشان و گروه نمایش به اجرای نمایش پرداختند و در روزهای آینده نیز هنرمندان بیشتری به این گروه ها افزوده خواهند شد.

شریف اسلامی اضافه کرد: این آثار در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند تا بتوانند تأثیر خود را بر جای بگذارند و نمایشگاه نقاشی نیز دایر خواهد شد.

«سید علی ملک حسینی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص برخی اقدامات خشونت آمیز و استفاده از سلاح در استان و باز نشر گسترده این کلیپ ها در فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه در استان پخش چند کلیپ دارای صحنه های تیراندازی و خشونت بودند متأثر شده بود و یک احساس ناامنی، ناشی از باز نشرها در استان، تشدید شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه بیان داشت: بسیاری از پرونده‌هایی که در استان به سمت دادسرا سرازیر و به یک پرونده قطور منتهی می‌شوند و یا یک نزاع دسته جمعی و یا قتلی اتفاق می‌افتد، نشأت گرفته از یک اختلاف بسیار کوچک به علت مسائل مالی و یا تصادف و یا فحش و ناسزایی کوچک است که یک لحظه اتفاق می‌افتد و نیازمند این است که همه ی ما، در اندیشه هایمان تغییری ایجاد کنیم، و فرهنگ‌سازی کرده و والدین و نهادهای مرتبط نیز پای کار بیایند.

مدعی‌العموم مرکز استان افزود: هنرمندان گروه تئاتر نمایش خیابانی استان امروز به زیبایی نشان دادند که استفاده ناروا و ناصواب از اسلحه در یک مراسم عروسی و عزا، ممکن است فرد را مورد حمله قرار دهد و یا آن فرد به عنوان قاتل دچار مسائلی می‌شود که خانواده‌اش هم بی تأثیر نیستند.

ملک حسینی در پایان گفت: امروز با زبان هنر هنرمندان گفتند با زبان اصلاح، و پرهیز از یک سری خرده فرهنگ ها یا مسائل ضد فرهنگی و با کنترل خشم و آموزش صبر و تحمل به فرزندانمان، می توان این مسائل را که برخی اوقات گریبانگیر مردم می شود، به شدت کاهش داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار