کد خبر: ۹۴۹۲
مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری خبر داد؛

داوری آثار ارسالی به مسابقه طراحی یادمان شهدای فاطمیون

جلسه داوری مسابقه طراحی یادمان شهدای فاطمیون مشهد مقدس با پایان مهلت ارسال طرح‌های معماران و هنرمندان شرکت‌کننده آثار اسلامی برگزار شد.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

آثار ارسالی به مسابقه طراحی یادمان شهدای فاطمیون داوری شدبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری از اعلام نتایج داوری آثار ارسالی در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: به سه طرح برگزیده جوایز نقدی به ارزش ۱۰ میلیون، ۲۰ میلیون و ۴۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد که یکی از آن‌ها که مورد توافق هیئت داوران و کارفرما باشد در سایت مدنظر واقع در مشهد مقدس ساخته خواهد شد.

بر اساس گفته‌های مصطفی مؤمنی راد، مدیر مرکز معماری حوزه هنری، با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به مسابقه «طراحی یادمان شهدای فاطمیون» ۲۱ اثر در قالب ۲۱ گروه و ۴۵ شرکت‌کننده به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده که فرایند داوری آن‌ها هم‌زمان با روز معمار از ۳ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به جمع بندی رسید.

وی با بیان اینکه تمامی آثار فرستاده شده به دبیرخانه مسابقه شرایط لازم برای داوری را داشته‌اند، افزود: از آغاز، مرکز معماری اسلامی به دنبال آن بود تا با بهره‌گیری از یک فرایند رقابتی سالم، یادمانی درخور و شایسته برای شهدای فاطمیون در مشهد مقدس بنا شود که باتوجه به حجم آثار ارسالی و کیفیت طرح‌ها، امیدواری ما برای ساخت چنین یادمان ارزشمندی بیش از پیش شده است.

مؤمنی راد درباره روند اجرایی این مسابقه گفت: پس از فراخوان اولیه در بهمن‌ماه سال گذشته استقبال خوبی از سوی معماران و هنرمندان سراسر کشور به عمل آمد و پس از داوری اولیه رزومه‌های ارسالی گروه‌های شرکت‌کننده گزینش شده و برای ادامه فرایند، با آن‌ها تماس گرفته شد تا در کارگاه‌های شناخت و طراحی پیش‌بینی‌شده از سوی مرکز معماری در مشهد مقدس، محل ساخت یادمان شرکت کنند.

مدیر مرکز معماری یکی از برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه را بازدید از سایت مسابقه در مشهد مقدس عنوان کرد و افزود: از ۹ تا ۱۲ اسفندماه سال گذشته گروه‌های شرکت‌کننده به میزبانی مرکز معماری اسلامی توانستند از نزدیک سایت در نظر گرفته شده برای طراحی یادمان در مشهد مقدس را بازدید کرده و ضمن آشنایی با شرایط محیطی سایت و ویژگی‌های آن با بهره‌گیری از برخی نشست و کارگاه‌هایی که در نظر گرفته شده بود با بافت فرهنگی - اجتماعی و معیار‌های شاخص موردنظر کارفرما که باید در طرح پیشنهادی رعایت شود، آشنا شدند.

مسابقه طراحی یادمان شهدای فاطمیون مشهد مقدس از رویداد‌های مرکز معماری اسلامی حوزه هنری است که باهدف زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت و روایت رشادت‌های مدافعان و شهدای افغانستانی حرم، برنامه‌ریزی شده است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر