انتصاب رئیس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان کیار

حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در حکمی حجت الاسلام سیدحسن چراغی را به ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار منصوب کرد.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

حجت الاسلام مهدی طاهری در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار با اشاره به این که در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان حداقل ۱۸۰ دقیقه در فضای مجازی حضور دارند افزود: با توجه به این که سرانه دینی این جمعیت در فضای مجازی کمتر از ۸ دقیقه است برنامه ریزی برای تولیدات رسانه‌ای اثرگذار ضروری است.

وی با تاکید بر بهره مندی از فضای مجازی برای تبیین سبک زندگی اسلامی و نه صرفا ارائه گزارش عملکرد خاطرنشان کرد: به همین منظور شبکه نوآوری نوجوانان در استان تشکیل شده است و با دریافت آموزش‌های لازم مجموعه‌هایی از نوجوانان مشغول تولید محتوا هستند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال شبکه تربیت محور نوجوانان با حضور ۵۱ هزار نوجوان ۱۲ تا ۱۵ ساله برای تشکیل گروه‌های تربیتی و ایجاد حرکت فعال فکری و عملی  در استان تشکیل می‌شود.
حجت الاسلام طاهری یادآور شد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تبیین و جلب همگانی مخاطبان، تقریباً کمتر از ۲ درصد از مردم مخاطب تمام جریان‌های دینی و مذهبی استان هستند که باید این رقم با همتی عالی روزبه روز بهبود یابد. 
وی نسبت به حمایت از حرکت‌های فرهنگی و دینی و مجموعه‌ها و گروه‌های مختلف که نیاز به آموزش‌های فضای مجازی دارند اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به نسل پیش رو تولیدات فعلی اثرگذار نیست و باید جذابیت کاردینی در فضای مجازی استان افزایش یابد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در ماه رمضان امسال جلسات قرائت قرآن کریم در ۱۱۷ نقطه استان برگزار شد افزود: برای تقویت جریان قرآنی از طریق شبکه مربی محور در تابستان برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.
حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در این مجموعه اساس ساختار روی تبیین است و نه صرفا تبلیغ تشریح کرد: تبلیغ یک جزء از کار است و تلاش برای ایجاد ارتباط بیشتر مبلغین با مردم صورت می‌گیرد که در ماه رمضان هم حدود ۱۷۹ نفر ثبت سامانه شمع یعنی شبکه مبلغین و عملیات‌های تبلیعی در استان به فعالیت‌های دینی و تبلیغی پرداختند و حضور حداکثری طلبه‌های تبلیغی در ایام محرم و صفر، دهه فاطمیه و تابستان را خواهیم داشت.
وی افزود: با توجه به این که نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند نهضت پیشرفت بانوان بصورت شبکه ملی بانوان فعال در حوزه‌های دینی را درون شبکه می‌کند و جریان تبلیغی را توسط بانوان پیگیری می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: قرارگاه بانوان مدل ترتیبی رهبر معظم انقلاب در موضوع کودک را استخراج نموده و به سی کلید واژه رسیدند که سال گذشته چهار مورد از آن‌ها با حضور ۲۰۰ مربی کودک برای جهت دهی فضای تربیتی در حوزه کودکان تبیین و تشریح شد.
حجت الاسلام طاهری بر تکمیل ساختمان اداره شهرستان کیار، احداث خانه عالم در مناطقی همچون مشایخ و دوپلان و فعال شدن ادارات تبلیغ بن، فارسان، خانمیرزا و فلارد تاکید کرد و با تقدیر از زحمات حجت الاسلام منصوری رییس تبلیغات اسلامی بروجن که در اداره شهرستان کیار همکاری داشت و  سرپرست تبلیغات اسلامی کیار، حجت الاسلام سیدحسن چراغی را به عنوان رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی کرد.

در بخشی از حکم انتصاب مسئول جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار آمده است 
استحکام و استواری انقلاب اسلامی و خوشه چینی از این رخداد پرثمر و بسط ارزش‌های آن در سرتاسر عالم مستلزم فهم نظریه نظام انقلابی، تبیین و تبلیغ آن است. نیل به این مهم جز از طریق گفتمان سازی، جریان سازی، شبکه سازی و جبهه سازی با بهره بردن از ظرفیت روحانیت معظم و فضلای ارجمند و ائمه جماعات محترم و طلاب و دانشجویان انقلابی و خوش فکر مقدور نمی‌باشد. جناب عالی را که بحمدالله دارای روحیه جهادی و میدانی هستید به مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار منصوب می‌نمایم. امید است با بهره بردن از تمامی ظرفیت‌ها و تعامل با سازمان‌ها و ادارات و نیز همراهی جریان‌های مردمی در پیمودن این مسیر موفق و سربلند باشید.

ارسال نظر