کد خبر: ۹۵۰۸
مدیر موسسه فرهنگی «رسانه نگاره»؛

فعالیت فرهنگی در شهرستان‌ها ساده نیست

مدیر موسسه فرهنگی «رسانه نگاره» ضمن برشمردن فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری این موسسه گفت: عمدتا در شهرستان‌ها فعالیت در عرصه فرهنگی سخت است. به ویژه در استان ما که می‌شود گفت که فعالیت در حوزه نوجوان نادیده گرفته شده است چرا که در ابتدا مسئولین اصلا اعتمادی به نوجوانان ندارند و همین موضوع کار را سخت می‌کند.
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت ؛ «محسن گنج‌خانلو» متولد سال ۷۷ در خرمدره است. او چندین سال است که در حوزه فرهنگ و هنر فعال است و در خرمدره یک موسسه فرهنگی و هنری با عنوان «رسانه نگاره» دارد که در زمینه چند رسانه‌ای، فیلمسازی و هنرهای دستی فعالیت می‌کند.

موسسه «رسانه نگاره» او اخیرا در پویش سراسری «نسل قاسم» در بین ۱۰۰۰ آموزشگاه توانسته است رتبه اول را از خود کند.

او در مورد این موسسه می‌گوید: ما در این موسسه بخش چند رسانه‌ای، خانه فیلمسازی و خانه هنرهای دستی را داریم که ساخت چندین و چند فیلم‌کوتاه و نماهنگ و تیزرهای تبلیغاتی از جمله فعالیت‌های این موسسه است.

این فعال فرهنگی در این رابطه ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های این موسسه هم در حوزه هنرهای دستی فعالیت است که نقطه‌کوبی و کار روی سفال، نقاشی و کاریکاتور از جمله فعالیت‌های در این حوزه است.

گنج‌خانلو با بیان اینکه در قالب برنامه‌های این موسسه، ما کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی خود را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: هر چه در این موسسه وجود دارد برای همگان رایگان است.

او با بیان اینکه هنرجویان مجموعه‌ی ما فعالیت‌های فرهنگی و هنری شاخصی را انجام داده بودند و رتبه‌های برتری در سطح کشور آورده‌اند، اظهار کرد: نماهنگ «مرواریدهای خاکی» رتبه اول جشنواره فیلم کوتاه حوزه‌‍‌هنری را کسب کرد، نماهنگ «فیروزه‌های مادر‌بزرگ» و نماهنگ «سوخته» که در گیلان و در جشنواره فرهنگی و هنری فجر مقام‌هایی را کسب کردند، از تولیدات این موسسه فرهنگی است.‌

وی ادامه داد: در پویش «نسل قاسم» براساس مستنداتی که هر آموزشگاه و موسسه ارائه می‌داد،ارزیابیهایی صورت میگرفت که  موسسه رسانه نگاره توانست از بین ۱۰۰۰ آموزشگاه رتبه اول را در بین سایر موسسات کشوری کسب کند.

گنج‌خانلو گفت: با مستنداتی که در این زمینه ارائه شد، طرح «نگاهی نو‌» در بین که ۵۰ اثر ابتدایی انتخاب شده از سوی داوران قرار گرفت و سپس توانست رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

او مسئول خاطرنشان کرد: در مرحله داوری مردم ما توانستیم ۴۲ هزار و ۵۲۴ رای بیاوریم که بالاترین رای در بین ۵۰ مجموعه بود و همین امر موجب کسب تندیس و رتبه اول کشوری شد.

این فعال فرهنگی در پاسخ به سوال اینکه با «سن‌ پایینی که دارید، فعالیت‌های بزرگی داشتید، نگاه مسئولان به این نوع فعالیت‌ها را چگونه دیدید؟» اظهار کرد: درست است که سن کمی دارم، ولی نزدیک ۱۰ سال است که در این زمینه کار می‌کنم. کلاس‌های فرهنگی بسیاری را گذراندم تا به نقطه فعلی رسیدم. عمدتا در شهرستان‌ها فعالیت در عرصه فرهنگی سخت است. به ویژه در استان ما که می‌شود گفت که فعالیت در حوزه نوجوان نادیده گرفته شده است چرا که در ابتدا مسئولین اصلا اعتمادی به نوجوانان ندارند و همین موضوع کار را سخت می‌کند.

وی در این رابطه افزود: ما برای اینکه نظر مسئولین را در این خصوص جلب کنیم با هزینه و زمان شخصی خود با مشکلات دست و پنجه نرم کردیم تا به مسئولین بگوییم که نوجوانان نیز می‌توانند و از همین مسیر به دنبال جلب اعتماد آنان بودیم.

او با بیان اینکه با وجود اینکه ما اولین موسسه فرهنگی و هنری هستیم که به این شکل در استان در حال فعالیت هستیم، اظهار کرد: اولین بودن همیشه سخت است چرا که الگویی در این زمینه وجود ندارد که از آن پیروی شود، بنابراین کار در این حیطه طاقت‌فرسا است.

مدیرموسسه «رسانه‌نگاره» ما جزو اولین‌هایی هستیم که در حوزه نوجوان فعالیت دارند، اظهار کرد: کل مجموعه اعم از مربی و مدیرخانه‌ها، دانش‌آموز و نوجوان هستند و همین موضوع در ابتدا باعث می‎شد که مسئولان، ما را چندان جدی نگیرند و به ما اعتماد نداشته باشند چه برسد به اینکه از ما حمایت کنند.

وی در پاسخ به سوال اینکه «آیا حمایتی از این موسسه تاکنون شده است؟»، افزود: ما تا یک سال قبل حمایت چندانی نمی‌شدیم تا اینکه در سطح کشور مقام‌هایی را کسب کردیم تا نگاه حمایتی مسئولین به این موسسه ایجاد شد، ولی باز آن نگاه برای مجموعه ۱۸۰ میلیون نفری نبود و صرفا یک نگاه مثبتی به این مجموعه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه حمایت چندانی از ما،به عنوان یک موسسه فرهنگی صورت نگرفته است، اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز برای فیلمسازی به صورت شخصی تهیه شد و مسئولین ریالی از این بابت هزینه نکردند. ما فعالیت‌های خود را با یک اتاق دوازده متری شروع کردیم و اکنون آن را به یک مجموعه ۸۰۰ متری رسانده‌ایم که همه این‌ها حاصل زحمات نوجوانان است.

«گنج‌خانلو»افزود: در این زمینه خیرین ورودی نداشتند و عمدتا خیرین ما هم نگاهشان به هیئت‌های مذهبی است و کمتر به موسسات فرهنگی کمک می‌کنند. ما تک تک مدیران استانی را دیدیم و با آنها صحبت کردم تنها به ما می‌گفتند کارتان خوب است اما متاسفانه حمایت چندانی آن ما صورت نگرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار