آیین معنوی لاله های فاطمی در شیخ شبان

پنجمین یادواره ۸۵ شهید شیخ شبان روستای نمونه ایثارگری با عنوان لاله‌های فاطمی با حضور پرشور مردم برگزار شد
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ رییس ستاد پنجمین یادواره شهدای روستای نمونه ایثارگری شیخ شبان با عنوان «لاله‌های فاطمی» با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت یاد وخاطره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در یادواره‌های شهدا گفت: در این آیین ۲۵ ویژه برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی، هنری، میز خدمت و حضور جامعه پزشکی و دامپزشکی در سطح شهرستان و روستای شیخ شبان برگزار شد.
سیدعلی احمدی با تاکید بر مشارکت اقشار مختلف مردم در برگزاری این یادواره خاطرنشان کرد: رونمایی از ۲ کتاب «دُر نجف» و «مَنار» با موضوع معرفی علما و چهار شهید روستای شیخ شبان، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با موضوعات مذهبی، دینی و آیینی، نمایشگاه عکس با موضوع یادواره شهدا و ارایه آثار طراحی از تمثال شهدای دانش آموز شیخ شبان از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
وی تصریح کرد: در این آیین که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسولین و مداح اهل بیت «سیدمهدی میرداماد» و«ابوذر روحی» و «محسن ترکاشوند» برگزار شد سرود باشکوه"سلام فرمانده" هم اجرا شد.
گفتنی است روستای شیخ شبان که اهالی آن از سادات هستند با تقدیم ۸۵ شهید در دوران دفاع مقدس در میان روستا‌های کشور به عنوان روستای نمونه ایثارگری معرفی شده است. 
روستای شیخ شبان در ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، از توابع شهرستان بن است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار