کد خبر: ۹۵۳۶

۵۰۰ هیئت و مسجد میزبان عزاداران حضرت امام صادق (ع)

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر الگوگیری از سیره امام صادق (ع) گفت: برنامه‌های عزاداری با محوریت تبیین سیره ائمه معصومین (ع) در ۲۰۰ هیئت و ۳۰۰ مسجد در استان اردبیل برگزار می‌شود.
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار تبلیغات اسلامی اردبیل، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در سخنانی اظهار کرد: روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت مصادف با ۲۵ شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع)، مراسم گرامی داشت به همت ۲۰۰ هیئت مذهبی و ۳۰۰ مسجد با نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی اردیبل در قالب برنامه‌های سخنرانی، مداحی و عزاداری اجرا می‌شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی اردیبل بر ضرورت الگوگیری از سیره ائمه معصومین (ع) درزندگی تاکید کرد و افزود: سیره زندگانی امام صادق (ع) الگوی تربیتی مورد نیاز مسلمانان است که به کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای رفع بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع اسلامی خواهد بود.

وی به تبیین زندگانی آنحضرت پرداخت و گفت: حضرت امام صادق (ع) فردی بسیار راستگو و ساده زیست بوده و بسیار انفاق می‌کردند و به کسب روزی حلال اهمیت فراوان می‌دادند، ایشان به مردم توصیه می‌کرد با یکدیگر وحدت داشته باشند و خود نیز با دیگران مدارا می‌کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تبلیغ عملی را مهم‌ترین روش تبلیغی ائمه عنوان کرد و اضافه کرد: مؤثرترین روش امامان در عرصه تبلیغ، تبلیغ عملی بود، یعنی خود، تجسم عالی ارزش‌های انسانی که همان ارزش‌های قرآنی است، بودند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: از نگاه ائمه معصومین (ع)، عالم واقعی کسی است که علمش همراه با عمل باشد و امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرماید: «عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند و هر کس که کردار او سخن وی را تصدیق نکند او بر خلاف گفته اش باشد، عالم نخواهد بود.»

وی رعایت صرفه جویی در اقتصاد و همرنگی با مردم را از صفات بارز امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی مطرح شده که حتی در شرایط بحرانی امام اجازه نمی‌داد برای وی و خانواده‌اش امتیازی قائل شوند و در تمامی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی قناعت و همراهی با مردم را پیشه می‌کرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به گسترش علوم دینی در زمان امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امام صادق (ع)، در دوران امامت خویش، توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد به طوری که حدود ۴ هزار نفر از مجلس درس او با واسطه و بدون واسطه استفاده می‌کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نائل شدند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) توسط شاگردانش دستورالعمل‌های فردی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی را به مسلمانان آموزش داد تا از این رهگذر موفق شوند که مکتب اهل بیت (ع) را به جهان معرفی کند به گونه‌ای که رهنمود‌های راهگشای آن بزرگوار در زمینه فردی، اجتماعی، سیاسی، تربیتی، برگ زرّینی در تاریخ شیعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برنامه‌های عزاداری در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت مصادف با ۲۵ شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع) مراسم گرامی داشت با برنامه‌های سخنرانی، مداحی و عزاداری خیابانی در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود که برنامه شاخص و محوری شهرستانی در پارس آباد روز سه شنبه  ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر در مسجد جامع این شهرستان برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار