کد خبر: ۹۵۷۹
در نمایشگاه کتاب رقم خورد؛

اقبال مردم به کتاب «مأموریت ویژه آیت الله» در نشر «بین‌الملل»

«شرکت چاپ و نشر بین الملل»، یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب دارد و با ۲۰ عنوان کتاب جدید فروش چشمگیری داشته و با دستی پر این دوره از نمایشگاه پشت سر گذاشته است.
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

«شرکت چاپ و نشر بین الملل»؛ پلی به سوی داناییبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «شرکت چاپ و نشر بین الملل»، یکی از زیر مجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است. نشری که از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی اهتمام داشته و علاوه بر چاپ آثاری به زبان‌های خارجی از نویسندگانی، چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر و نیز چاپ قرآن کریم به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی و همچنین کتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و کلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر کرده است.

در نمایشگاه کتاب نشر بین‌الملل هم مانند دیگر ناشران حضور داشت و به فراخور تولیدات جدیدش پیشخوان غرفه خود را مرتب کرده بود، نگاهی به چیدمان کتاب‌های جلوی غرفه می‌اندازم، کتاب «حاج ‏آقا ‏روح ‏الله» جلد ۱ و ۲ اثر حمید رضا باقری که نگاهی به دوران طلبگی و دوران استادی امام خمینی (ره) در بستر تاریخ دارد و گویا قرار است تا ۱۰جلد افزایش و منتشر شود. کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی» اثر مهدی افراز گنجین، کتاب «مرگ و جاوانگی از دیدگاه مولوی» اثر دکتر کاظم باز افکن، کتاب «صد منزل دل» اثر محمد صالح کمیلی خراسانی که شامل نکاتی ناب و اصیل با تکیه بر آیات قران و کلمات معصومین است. کتاب «شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی» اثر محمد حاجی ابوالقاسم و کتاب «ماموریت آیت الله» نوشته رضا طاهرخانی از جمله کتاب‌هایی است که در این غرفه خودنمایی می‌کند.

روحانی مسنی با نگاهی دقیق به کتاب‌ها، به سمت کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی» می‌رود و گویا از قبل خرید خود را مشخص کرده و بعد از تورقی در آن، کتاب را خریداری می‌کند. او البته کتاب دیگری به نام «مثل نور» نوشته سمیه سلیمانی شیجانی را هم خریداری می‌کند. این کتاب از آن دست کتاب‌هایی است که به سبک داستانی؛ به زندگی‌نامه افراد می‌پردازد و دراین کتاب مخاطب با داستان زندگی مردی آشنا می‌شود به نام سید نورالدین حسینی الهاشمی؛ عالمی که بعد‌ها به یکی از بزرگ‌ترین عالمان دینی شیراز تبدیل می‌شود و جایگاه علمی، اجتماعی و سیاسی او در میان مردم به قدری بالا می‌رود که عنوان «نایب‌الامام» را به او اختصاص می‌دهند و به درجۀ اجتهاد می‌رسد.

قدری صبر می‌کنم تا این روحانی اهل کتاب، کتاب‌های خود را خریداری کند و بعد سر صحبت را با او باز کنم. گپی با او می‌زنم. نامش علی شیرازی است، اهل یکی از روستا‌های رفسنجان است و البته سالها است که در تهران ساکن شده و این دومین روزی است که برای خرید کتاب به نمایشگاه کتاب می‌آید. او خود را فردی کتابخوان معرفی می‌کند که به قول خودش، همه نوع کتاب را مطالعه می‌کند.

او معتقد است اگر فردی کتاب خوان باشد، گرانی کتاب نباید مانع کتابخوانی او بشود، هر چند که بر این باور است وزارت ارشاد باید برای کمک به بحث کتاب خوانی در جامعه، قیمت کتاب را همواره پایین نگه دارد.

این مخاطب نمایشگاه کتاب، نشر بین الملل را یکی از نشر‌های استخواندار در عرصه کتاب های مذهبی می‌داند و ابراز امیدواری می‌کند که همچنان کتاب و کتابخوانی در سبد خانوار‌های ایرانی باقی بماند و گرانی قیمت کتاب و کاهلی مردم نسبت به کتابخوانی، مانع حذف آن از سبد خانوار‌ها نشود.

«محمد جواد محمد حسینی» مدیر روابط عمومی چاپ و نشر بین الملل یکی از فعالین در این غرفه است که با او به گقتگو می‌نشینم و او برایم تعریف می‌کند که ۲۰ عنوان کتاب تازه از زیرچاپ در آمده و متعلق به سال ۱۴۰۲، در این غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است: «در حال حاضر، حدود ۱۰۰ عنوان کتاب درغرفه نشر بین الملل موجود است که ۲۰ عنوان آن جدید است که تلاش کردیم آنان را برای نمایشگاه کتاب آماده کنیم».

او به فضای رسانه‌ای مطلوبی که در ایام نمایشگاه کتاب به راه افتاده است اشاره می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند که رسانه‌ها همواره نه تنها فقط در ایام نمایشگاه کتاب بلکه در طول سال هم به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشند.

محمد حسینی به برخی از کتاب‌های تازه نشر بین الملل از جمله «کتاب‌های محاکمه شهر، طعمه هتل هیلتون، سبوی شکسته، ملداش و ماموریت ویژه آیت الله اشاره می‌کند و می‌گوید: «اگر چه اکثر کتاب‌های ما مذهبی است و بیشترین مخاطبین ما هم، کسانی هستند که به دنبال چنین کتاب‌هایی می‌گردند، اما اقشارغیر مذهبی هم به سراغ نشر بین الملل می‌آیند چرا که ما در حوزه کتاب‌های فلسفه، تاریخ و دیگر کتب هم، فعال هستیم».

این فعال حوزه کتاب در نشر بین الملل، با بیان اینکه غرفه ما نسبت به سال گذشته بهتر است و از فروش خوبی هم برخودار هستیم ابراز امیدواری می‌کند که چرخه فروش کتاب همچنان به خوبی بچرخد.

محمد حسینی یکی از مشکلات عمده حوزه کتاب و صنعت نشر را بحث کاغذ و گرانی قیمت کتاب عنوان می‌کند و می‌افزاید: «اگر برای این معضل، کاراساسی انجام نشود، بی شک، حال صنعت نشر خوب نخواهد بود و ناشرین مجبور به افزایش قیمت خواهند شد و این کار نیز، روند حذف کتاب از سبد خانوار را تسریع خواهد بخشید».

در حالی این غرفه را ترک می‌کند که مطمئن هستم با توجه به استقبالی که مردم و بویژه خانواده‌ها از نمایشگاه کتاب داشته اند، هیچگاه سهم کتاب از سبد خانوار حذف نخواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار