کد خبر: ۹۶۱۱
در نشست خبری سومین جشنواره جایزه داستان حماسی بیان شد ؛

ملتی که بی توجه به حماسه باشد محکوم به فراموشی است

حمید عسگری، رئیس جشنواره «سومین جایزه داستان حماسی» با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، بازآفرینی ملی، دینی و انقلابی در فضای عمومی هنر است گفت : ملت بی توجه به حماسه ، محکوم به فراموشی است.
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

ملتی که بی توجه به حماسه باشد محکوم به فراموشی است


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، نشست خبری سومین جایزه داستان حماسی با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری، حمید عسگری، رئیس جشنواره جایزه داستانی حماسی، محمد رضا شرفی خبوشان، دبیرعلمی جشنواره و سعید لشگری، معاون راهبری استان‌ها صبح امروز دوشنبه یکم خرداد ماه در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

حمید عسگری رئیس جشنواره و رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی، با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، بازآفرینی ملی، دینی و انقلابی در فضای عمومی هنر است؛ از ارسال بیش‌از ۷۰۰ اثر از استان‌های کشور به دبیرخانه خبر داد و از آن به عنوان رشد چشمگیردر تعداد آثار یاد کرد.

وی از رونمایی کتاب «نظریه ادبیات شیعی با رویکرد حماسی» اثر فرزاد قائمی در روز اختتامیه خبر داد.

به گفته وی، جوایز این دوره در بخش رمان برای اثر برگزیده ۱۰۰ میلیون تومان، اثر دوم ۵۰ میلیون و اثر سوم ۳۰ میلیون تومان خواهد بود و در بخش داستان کوتاه نیز به پنج اثر برگزیده هر نفر، ۱۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

محمد رضا شرفی خبوشان، دبیرعلمی جایزه ملی داستان حماسی نیز در این نشست با اشاره به اینکه هویت زمانی شکل می‌گیرد که به داشته‌های خودمان تکیه کنیم با بیان اینکه داستان حماسی از رخدا‌دهای ترغیب کننده در تولید محتوا به شمار می‌رود؛ ازارسال گسترده آثاری خبر داد که با موضوع حماسه‌های بومی استان‌های کشور نگارش شده است.

وی ادامه داد: ایران کشور حماسه‌هاست و ظرفیت این که توجه ویژه‌ای به تاریخ ادبیات داشته باشیم وجود دارد لذا اگرنگاه متعالی در ساختار حماسه وجود نداشته باشد، حماسه به دست فراموشی سپرده می‌شود وآن زمان است که ملتی محکوم به فراموشی می‌شود.

دبیرعلمی جایزه ملی داستان حماسی با بیان اینکه همیشه دغدغه اهالی ادب و کتاب این بوده که جایزه ادبی باید جایزه‌ای پویایی باشد اظهار داشت: نحوه برگزاری این جشنواره نیز نشان می‌دهد که جایزه داستان حماسی، جایزه پویایی بوده و رغبت علاقه‌مندان به این نوع داستان‌ها را افزایش داده است.

ارسال نظر