کد خبر: ۹۶۱۶
در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایشگاه « آن پنج نفر» افتتاح شد؛

گنجینه‌ای مصور از دفاع مقدس

مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در مراسم افتتاح نمایشگاه و رونمایی از کتاب «آن پنج نفر»، از عکس‌های حاضر در این نمایشگاه به عنوان گنجینه‌ای تصویری بسیار غنی از تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد.
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

گنجینه‌ای مصور از دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عصر روز گذشته اول خرداد ۱۴۰۲، خانه عکاسان ایران حوزه هنری، میزبان جمعی از عکاسان پیشکسوت بود تا افتتاح نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» را شاهد باشند. نمایشگاهی که قریب ۱۰۰ عکس از پنج عکاس تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را در حالی رونمایی می‌کند که دو نفر از این عکاسان به نام محسن چوبدار و ابراهیم اصغرزاده شهید، دو نفر به نام‌های قربان خلیلی و مریم کاظم‌زاده، دارفانی را وداع گفتند و تنها بهرام محمدی‌فرد از عکاسان قدیمی است که سنگر را همچنان حفظ کرده و به منظور قدر دانی از دوستان خود نیز کتاب عکس «آن پنج نفر» را آماده و در همین نمایشگاه رونمایی کرد.

در این مراسم افتتاحیه که محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و جمعی از علاقه‌مندان نیز حضور داشتند، سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران با بیان اینکه حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عکاسی در این نمایشگاه موجب خرسندی است اظهار داشت: نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» شامل آثاری از عکاسانی است که هر یک زندگی شیرین و جذاب و قابل توجهی داشته‌اند و با آثارشان در هنر عکاسی دنیایی از تاریخ را روایت کرده‌اند. نقطه مشترک عکس‌های این پنج عکاس، مقاومت مردم ایران است که در طول انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و حتی جنگ بوسنی ظهور و بروز داشته است.

باقری با بیان اینکه این نمایشگاه در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و به مناسبت بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت مریم کاظم زاده برگزار شده است، گفت: آثار نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» را شهید محسن چوبدار، شهید ابراهیم اصغرزاده، مرحوم قربان خلیلی، مرحومه مریم کاظم‌زاده و بهرام محمدی‌فرد عکاسی کرده‌اند. همچنین در افتتاحیه این نمایشگاه، از کتاب عکس بهرام محمدی‌فرد نیز رونمایی می‌شود.

وی در پایان گفت: خیلی‌ها دوست دارند تا جمع حاضر کنار هم قرار نگیرند این در حالی است که هر بار چنین گردهمایی را فراهم می‌کنیم تصویری از مقاومت مردم ایران، دلدادگی و دفاع از ایران عزیزمان به کوری چشم دشمنان و بدخواهان خودنمایی می‌کند.

محمدحسین حیدری، مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نیز در این مراسم با قدردانی از حوزه هنری انقلاب اسلامی و خانه عکاسان ایران برای برپایی این نمایشگاه و فراهم کردن فرصتی برای این گردهمایی از مجموعه هنرمندان عکاس کشور گفت: سرچشمه همه آثار این نمایشگاه از جنگ بوسنی تا هشت سال دفاع مقدس و آثار قربان خلیلی که به مجموعه انقلاب اسلامی می‌پردازد «مقاومت» است.

وی اضافه کرد: هر کدام از عکاسان آثار حاضر در این نمایشگاه گنجینه‌ای تصویری بسیار غنی از تاریخ انقلاب اسلامی را در خود دارند و آثار گرانبهایی را خلق کرده‌اند.

مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در پایان گفت: هنگامی که به آثار شهید چوبدار نگاه می‌کنیم تصور می‌شود هنرمندی این عکس‌ها را ثبت کرده است که چند دهه در جنگ‌های مختلف زندگی کرده است در حالی که شهید چوبدار در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید.

در پایان این  مراسم نیز از کتاب عکس بهرام محمدی‌فرد با حضور مولف کتاب، رونمایی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار