کد خبر: ۹۶۱۹

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین

در جلسه‌ای با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ائمه جمعه نمین و عنبران، فرماندار نمین و جمعی از مسئولان شهرستان، حجت الاسلام یداله نعمتی به عنوان رئیس جدید تبلیغات اسلامی نمین منصوب و از زحمات حجت الاسلام شامل رحیم پور قدردانی شد.
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره تبلیغات اسلامی نمین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در سخنانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی بر «تولید علم و اندیشه» تاکید داشته و سرود سلام فرمانده را اثری در راستای تولید اندیشه فرهنگی متناسب با اقتضائات زمان و حرکت بر مدار اولویت‌ها معرفی کردند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به موقعیت کنونی در دوران حساس انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هیچ زمان و برحه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی به حساسیت زمان معاصر نیست در طی سالیان بعد از انقلاب باوجود گذر موفقیت آمیز از سختی‌هایی همچون دوران دفاع مقدس، تحریم و فتنه‌های متعدد علیه انقلاب، اکنون در جنگ اندیشه‌ها با دشمن در نبرد هستیم که نیازمند بصیرت افزایی و تبلیغ اثرگذار در جامعه است.

وی بر محتوا بخشی به برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: علت عدم تاثیرگذاری برخی از جریان‌های تبلیغی و تریبون‌های تخصصی، فقدان محتوای مناسب و عدم برخوداری از سواد فرهنگی برای رویارویی با نبرد تمدنی است.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در محتوا بخشی به برنامه‌ها آماده همکاری با ادارات و نهاد‌های فرهنگی است چرا که هیچ اداره یا نهادی به تنهایی نمی‌تواند در فعالیت‌ها موفق شود و نیازمند وحدت و همدلی در امور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به اجرای طرح قرآنی سمیر اشاره کرد  گفت: طرح قرآنی سمیر با هدف ایجاد زمینه برای ارتقای معرفت قرآنی اقشار مختلف مردم با حمایت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مساجد آغاز شده و در برنامه‌های آتی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی شهرستان‌های نمین و عنبران را سمبل وحدت شیعه و سنی در استان عنوان کرد و گفت: اهالی شیعه و سنی در شهرستان نمین با درایت و راهبری شایسته ائمه جمعه وحدت و اتحاد را در تمام امور حفظ کرده و نمادی از انسجام دینی در این منطقه بشمار می‌روند.

حجت الاسلام جعفرزاده از امام جمعه، فرماندهی سپاه، شهردار، فرماندار و مسئولین تمامی ادارات و نهاد‌ها نمین خواست برای ترویج فرهنگ دینی با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان بیش از پیش همکاری کنند.

سازمان تبلیغات اسلامی در راس امور فرهنگی و دینی جامعه است

در ادامه حجت الاسلام عظیم اسدزاده امام جمعه نمین در سخنانی سازمان تبلیغات اسلامی را در راس امور تبلیغ دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: از نظر امام خمینی (ره) باید دین اسلام را با تبلیغ شایسته به دنیا معرفی کنیم.

وی اساسی‌ترین علت برخی آسیب‌های فرهنگی در جامعه را عدم هماهنگی ادارات فرهنگی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های جدی باید در راستای فرهنگ سازی دینی با وحدت رویه و هماهنگی ادارات و نهاد‌های فرهنگی اجرا شود تا شاهد نقش آفرینی فعالان فرهنگی و دینی در جامعه باشیم.

در این جلسه طیب امینی فرماندار نمین در سخنانی به تخصیص اعتبارات لازم برای تجهیز خانه‌های عالم و مساجد این شهرستان اشاره کرد و گفت: فرمانداری نمین در راستای توسعه فرهنگی این شهرستان اقدامات لازم را در بحث حمایتی و جذب اعتبارات لازم انجام داده است.

وی افزود: طبق بازدیدی که از مساجد شهری و روستایی و خانه‌های عالم بخش‌های عنبران، ولکیج و بخش مرکزی نمین انجام شده اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این اماکن فرهنگی و مذهبی جذب این شهرستان خواهد شد.

در این جلسه طی حکمی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردیبل، یداله نعمتی به عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین معرفی و از زحمات حجت الاسلام شامل رحیم پور قدردانی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار