مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۴۰ مسجد سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از معتکفین

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون قریب به دو هزار نفر در سطح استان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، ثبت نام کرده اند.
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام منصور باقر بیک تبریزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در محل سالن کنفرانس شهید توکلی این اداره کل برگزار شد، افزود: بعد از اعلام فراخوان و پس از استقبال علاقمندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از طریق سامانه اینترنتی  https://etekafsb.com   و نظر مسئولان و برنامه ریزان اجرای این مراسم معنوی، ثبت نام تا اذان صبح ۲۵ بهمن ماه جاری تمدید شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز ثبت نام سنتی در ۴۰ مسجد در نظر گرفته شده و ثبت نام همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: ماه رجب فرصتی برای تقویت عبودیت و بندگی محسوب می‌شود که بهتر است نهایت استفاده از آن به خصوص ایام البیض را داشته باشیم، چرا که اعتکاف یک مراسم معنوی جامع و کامل است.

باقر بیک تبریزی تصریح کرد: قبل از انقلاب نهایتا یک مسجد در قم یا مشهد اقدام به برگزاری این مراسم معنوی با شرکت جمعی از طلاب می‌کرد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد گسترش این مراسم انسان ساز بودیم، به گونه‌ای که می‌توان اعتکاف را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست.

این مسئول با اشاره به تعطیلی دوساله مراسم معنوی اعتکاف به علت شیوع ویروس منحوس کرونا، ادامه داد: باید زیستن در کنار این بیماری را آموخت و براین اساس امسال با توجه به درخواست و مطالبه مردمی مُسر به برگزاری این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شدیم تا از این فرصت مغتنم بهترین بهره را ببریم

وی با بیان این نکته که در برگزاری این مراسم معنوی متناسب با شرایط کرونایی، شرایط لازم در برگزاری مراسمات فراهم شده و احتیاط لازم در راستای حفظ سلامتی معتکفین انجام می‌شود و در این خصوص از ۲۰ درصد ظرفیت مساجد در نظر گرفته شده برای برگزاری این مراسم معنوی استفاده خواهد شد، گفت: ارائه تست منفی کرونا و یا کارت واکسیناسیون در هنگام ثبت‌نام، الزامی است و داوطلبان باید مدارک تست کرونا و کارت تزریق واکسن را برای حضور در اعتکاف ارائه کنند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک توسط معتکفین در محل‌های مسقف مساجد، اظهار کرد: رعایت فاصله فیزیکی به اندازه یک و نیم متر و استفاده از وسایل شخصی نیز براساس دستورالعمل‌ها در محل اجرای مراسم توسط معتکفین الزامی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۴۰ مسجد در اجرای مراسم اعتکاف در سطح استان درنطر گرفته شده که از این تعداد ۱۲ مسجد در مرکز استان پیش بینی شده است.

وی در خبری دیگر از برگزاری مسابقه فرهنگی با محوریت عکس، کلیپ، فیلم کوتاه، دلنوشته و ... با موضوع اعتکاف ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اسفند ماه امسال به روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان واقع در خیابان آزادی شهرستان زاهدان تحویل دهند و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

باقر بیک تبریزی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات انجام شده در دهه فجر اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها با شور و اشتیاق فراوانی برگزار شد که اجرای طرح "پویش پرچم" همزمان با سراسر کشور در استان با توزیع ۵۰۰ پرچم و اجرای سرود افتخار در پارک ها، مساجد و گلزار شهدا از جمله برنامه‌های ملی اجرا شده در این حوزه بوده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار