کد خبر: ۹۶۳۰
همراه با برگزیدگان مهرواره بانور ؛

محله به محله برای گره گشایی

حبیبه امیری، یکی از بانوان تاثیرگذار در محله است که در شهرری، محله به محله برای حل مشکلات، پیش قدم می‌شود تا با کمک گروهی از دوستان و همکاران خیّر خود، کار‌های بر زمین مانده خانواده‌های نیازمند را انجام دهد.
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

محله به محله برای گره گشاییبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حبیبه امیری، یکی از بانوان تاثیرگذار در محله است که در شهر ری، محله به محله برای حل مشکلات پیش قدم می‌شود تا با کمک گروهی از دوستان و همکاران خیّر خود، کار‌های بر زمین مانده خانواده‌های نیازمند را انجام دهد.

او که خودش ساکن شهر ری استان تهران است، علاوه بر اینکه معلم دوره دبیرستان است، مسئولیت هیات رزمندگان شهر ری را نیز برعهده دارد و به یاری برخی از دوستان خود نیز خیریه‌ای به نام حضرت زهرا (س) ذیل همین هیات رزمندگان راه اندازی کرده است؛ هیاتی که به گفته وی، سال گذشته در کشورهم توانسته در بخش جوانان و بزرگسال نمونه شود.

این بانوی تاثیرگذارمحله با اینکه مکان ثابتی برای خیریه در اختیار ندارد، اما او معطل مکان نشده و با دراختیار گرفتن زیرزمینی از سوی یکی از اعضای خیریه، کار‌ها را همانجا ساماندهی می‌کند و بسته‌های معیشتی نیز همانجا بسته بندی می شود.

حبیبه امیری، سالهاست که در کسوت «مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده شهرری» هم فعال است و همانجا هم؛ گره‌های زیادی از بانوان و خانواده‌های شهرری باز کرده است.

او می‌گوید: «از سال ۸۴ در هیات رزمندگان حضور دارم و آغاز به کار خیّریه ما هم از مرداد سال ۹۰ بود که ابتدا با ۶ نفر از اعضا آن را راه اندازی کردیم، اما حالا این نفرات به ۲۰ نفرثابت افزایش یافته و تعداد اعضای غیرثابت که به خیّریه کمک می‌کنند نیز زیاد است. اعضاء خیریه برای راه اندازی صندوق قرض الحسنه، مبلغی واریز کردند و تا الان هم بیش از ۸۰ مورد وام پرداخت کردیم که سقف وام ما هم از ۲۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است».

وی همچنین خبر می‌دهد که در جمع‌های خانگی که از سوی بانوان محله راه اندازی شده نیز، قریب ۸ صندوق قرض الحسنه خانگی راه اندازی شده است.

اهدای بسته‌های معیشتی بویژه در زمان کرونا و اهدای گوشت قربانی در اول هر ماه به خانواده‌های نیازمند، بخش دیگری از فعالیت‌های این بانوی تاثیرگذار است.

امیری همچنین از تحت پوشش ۲۴۰ خانواده نیازمند از مناطق باقرشهر و کهریزک به کمک خیرین خبرمی دهد و می افزاید: «اگر چه ما ادعایی برای کمک به خانواده‌های نیازمندان نداریم، اما سعی می‌کنیم حداقل سالیانه، سه مرتبه کمک‌های معیشتی، اهدای گوشت قربانی و اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان را در دستور کار خود داشته باشیم.

بخشی دیگری از فعالیت‌های این بانو تاثیرگذار در محله به همراه همکاران خیّر خود تهیه کامل جهیزیه (درحد محدود)، کمک جهیزیه و اشتغال برای تازه داماد‌های خانواده‌های نیازمند است.

این بانوی معلم به بخش دیگری از فعالیت‌های خود در زمینه آموزشی اشاره می‌کند و می‌گوید: «با توجه به اینکه من خودم معلم هستم لذا معلم‌های جهادی در گروه ما زیاد هستند که با استقرار در مساجد محل، علاوه بر تشکیل حلقه‌های معرفتی، حلقه‌های علمی نیز راه اندازی کردیم و گروه‌های سنی مختلفی از دانش آموزان را در دروسی که ضعیف هستند آموزش می‌دهیم.این درحالی است که در بعضی از مساجد ، آموزش‌های ما مختص دانشجویان است.

امیری، آموزش مادر و کودک، اعزام استاد و مداح و سخنران به مساجد، راه اندازی کاروان شادی دردهه کرامت و دهه ولایت از صفر تا صد و سرزدن به خانواده‌های نیازمند در کوره پزخانه‌ها اطرف شهرری و تهیه آش نذری برای ۱۰۰۰ نفر به مناسبت حضرت رقیه (س) را از دیگر فعالیت‌های مجموعه خود عنوان کرد.

وی با اشاره به همکاری خانواده و سایراقوام در کار‌های خیرخواهانه می‌گوید: «اگر خانواده مرا در این کار‌ها همکاری نمی‌کردند، این فعالیت‌ها تاکنون ادامه نمی‌یافت. مثلا هنگامی که قرار باشد بسته بندی ارزاق برای خانواده‌های محدودتری را داشته باشیم حتما این کار‌ها را در منزل و با کمک خانواده انجام می‌دهم، اما اگر قرار باشد برای همایش‌های بزرگ همدلی کاری انجام دهیم این کار‌ها را با هماهنگی هایی که انجام می شود در حسینیه‌های محل انجام می‌دهیم».

تدریس به معلولین کهریزک و انجام خدمات بهداشتی به بانوان این مجموعه یکی از خاطرات شیرین این بانوی تاثیرگذار در محله است: «از سال ۷۹ تا ۸۸ هفته‌ای یکبار به کهریزک می‌رفتم و ضمن انجام کار‌های بهداشتی آنان، به بچه‌های کهریزک از کلاس اول ابتدایی تا دبیرستان درس می‌دادم به طوری که تعدادی از آنان توانستد درس خود را ادامه داده و به مقطع لیسانس برسند».

وی ادامه می‌دهد: بعد‌ها تدریس به بچه‌های کهریزک را در کتابخانه آنجا به سه روز در هفته افزایش دادم واز ساعت یک تا شش عصر به آنان درس می‌دادم و دراین ایام نیز علاوه بر اینکه رئیس جمهور‌های وقت از این کلاس‌ها بازدید می‌کردند، برخی از همسران سفرا و مهمان‌های خارجی هم از این کلاس‌ها بازدید داشتند. البته الان تدریس را دیگر معلم‌ها انجام می‌دهند و من فقط ماهی یکبار برای خدمات بهداشتی بانوان کهریزک به آنجام می‌روم.

وی اشتغال درمنزل برای مادرانی که دارای فرزند معلول هستند و واسطه گری ازدواج در میان معلولین را از وظایفی عنوان کرد که همچنان انجام می‌دهد و خبر داد یکی از بانوان معلول با تشویق به درس خوانی به مقطع لیسانس در رشته مدد کاری رسیده و هم اکنون نیزدر شعبه فیاض بخش کرج مددکار شده است.

امیری درپایان می‌گوید: من در مهرواره بانور شاهد بانوان تاثیرگذار زیادی بودم که کار‌های کوچک ما واقعا کاری محسوب نمی‌شود و انشاالله خداوند ما را برای برداشتن قدم‌های بزرگتریاری دهد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار