کد خبر: ۹۶۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد:

ضرروت نقش آفرینی تمدنی مساجد در ارتقای فرهنگ دینی جامعه

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: نقش آفرینی تمدنی مساجد به همت امامان محله در ارتقای فرهنگ دینی جامعه ضروری است. ​
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه مشترک با حجت الاسلام یاسین حسن زاده راهیار منطقه ای شمالغرب کشور بنیاد هدایت و حجت الاسلام حبیب موحدی کارشناس امور راهیاری در سخنانی اظهار کرد: ارتقای شبکه امامت برای جامعه پردازی و تمدن سازی در مکان هایی به نام مساجد با محوریت روحانیون صورت می گیرد.

وی بر نقش آفرینی تمدنی مساجد در جامعه تاکید کرد و گفت: برای احیای نقش مساجد در جامعه باید امامان محله در دروه های آموزشی مرتبط توانمند شده و سپس غنا بخشی محتوایی و تغییر نگرش نسبت به محوریت بخشی به مساجد به عنوان کانون امور اجتماعی و نیز کنشگری امام مساجد انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل توجه به حوزه بانوان در راستای تقویت فعالیت مساجد را مهم عنوان کرد و گفت: ایجاد کانون در مسجد برای بانوان یا فعال کردن کانون موجود و نیز راهبری و سپردن برخی از امور مساجد به دست بانوان در تقویت فعالیت مساجد و نیز نفوذ این فعالیت ها به محیط خانه توسط بانوان بسیار تاثیرگذار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده دریافت نتیجه مطلوب از برنامه ها را منوط به مطالعه دقیق و نیازسنجی فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: اجرای مهرواره های مختلف برای اثرگذاری بیشتر باید قبل از اجرا مور مطالعه دقیق قرار گرفته و با شفافیت کامل به استان ها ابلاغ شود در غیر این صورت شبکه تبلیغی و اعتبار فرهنگی سازمان از بین می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان تاکید کرد: برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی باید توجیه روسای شهرستان ها و راهیاران استان ها در دستورکار قرار گرفته و در راستای جذب مخاطبین مشوق هایی طراحی شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار