کد خبر: ۹۶۸۸
حجت الاسلام احمدی؛

پیش‌بینی برگزاری اردو برای ۱۰ هزار نوجوان زنجانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در اوقات فراغت امسال برگزاری اردو برای ۱۰ هزار نوجوان پیش‌بینی شده است.
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ جلسه شورای عالی نهادهای حوزوی استان زنجان جهت برنام ریزی برای اوقات فراغت با حضور مدیران دستگاههای مرتبط در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد .

حجت‌الاسلام سعید احمدی،  در جلسه نشست شورای عالی نهادهای حوزوی اظهار کرد: در کارگروه اجتماعی طرحی را با محوریت اردوهای ماجرامحور ارائه دادیم که استاندار زنجان نیز دستور پیگیری برگزاری اردوها را دادند.

وی با اشاره به اینکه در این اردوها از ظرفیت اردوگاه‌های در اختیار سپاه و آموزش و پرورش استفاده خواهد شد، ابراز کرد: کارهای مقدماتی انجام شده و جلساتی را با کسانی که در حوزه اوقات فراغت دخیل هستند برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دبیر اوقات فراغت ورزش و جوانان است و دستگاه‌هایی مثل تبلیغات عضو آن هستند، بیان کرد: ظرفیت‌های اردوگاهی طرح و برنامه‌ریزی شد و برخی از اردوگاه‌ها مورد بازدید قرار گرفتند.

وی از آموزش طلاب حوزه‌های علمیه به منظور تربیت مربی اردوداری خبر داد و گفت: ۱۴۰ نفر از خوهران طلبه و برخی از مسئولان پایگاه‌های بسیج خواهران در این دوره‌ها شرکت کردند و برای آن‌ها گواهی صادر و در بخش بانوان تیم‌ها تشکیل شده است.

احمدی افزود: برای برادران هم مقرر شده جلسات توجیهی برگزار شود و لازم است برخی از تیم‌ها از استان‌هایی مثل قم در زنجان مستقر شوند و از ظرفیت‌ها و تجارب آن‌ها استفاده شود که رایزنی‌ها در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه حضور هر شخص در اردو با احتساب مبالغ مورد نیاز برای تغذیه، برنامه فرهنگی و جوایز ۳۰۰ تومان برآورد شده است، عنوان کرد: باید از ظرفیت همه مجموعه‌ها مثل کانون‌های فرهنگی مساجد، حوزه‌های علمیه، سپاه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری و مساجد استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به پیوند و ارتباط نوجوانان با مساجد تأکید کرد و گفت: در مرحله نخست تدارک اردو برای ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته شده و در قالب اردوهای ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفره در دو بخش دختران و پسران افراد به اردوگاه‌ها اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه‌ها نیازمند تقویت تجهیزات تفریحی و ورزشی است، ادامه داد: اگر زیرساخت‌ها آماده شود از دهه دوم تیرماه تا آخر مهر ماه می‌توانیم اردوها را برگزار کنیم تا دانش‌آموزان را در فضای بانشاط به ظرفیت‌های انقلاب، مسجد و حوزه‌های تربیتی گره بزنیم.

احمدی توجه به محتوای قابل ارائه در اردوها را مهم خواند و افزود: باید از تجربه‌های مجموعه‌های دیگر نیز در این راستا بهره ببریم تا دانش‌آموزان اوقات فراغت مفیدی را سپری کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار