کد خبر: ۹۶۹۱

برگزاری مسابقه اذان در قم با شرکت ۸۰ مؤذن

دومین دوره مسابقه اذان با عنوان «آوای توحید» طی دو روز از طرف هیئت غلام تُرک و هیئت منتظران ظهور و جامعه ادبی نیّر با همکاری مسجد و حسینیه قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد.
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

برگزاری مسابقه اذان در قم با شرکت 80 مؤذن‌به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در این مسابقه که در سطح استان قم برگزار شد، بیش از ۸۰ مؤذن شرکت کرده و در دو گروه بالای ۲۰ سال و زیر ۲۰ سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اختتامیه این مسابقه به مناسبت سالروز وفات مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حسن علیمحمدی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

امیرآبادی به سخنان مهم مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به امور فرهنگی و اقتصادی مردم شد.

حجت‌الاسلام علیمحمدی نیز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقه به اهمیت و جایگاه اذان و مؤذن در اسلام اشاره کرد و بر لزوم اجرای زنده اذان در مکان‌های عمومی و بوستان‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید بشیر حسینی امام جماعت مسجد و حسینیه قمر بنی هاشم (ع) نیز در این مراسم گزارشی از روند ثبت نام و برگزاری مسابقه ارائه کرد و ضمن تقدیر از همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و دفتر نماینده مردم قم در برگزاری این مسابقه، بیان داشت: حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم نشانگر نشاط و امید و عشق به دین مبین اسلام است.

در پایان این مراسم به ۱۴ نفر از برندگان و تمامی شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

این مسابقه به منظور شناسایی استعدادها، جذب و تشویق نوجوانان و جوانان، شناسایی مؤذن‌هایی که اذان زنده اجرا می‌کنند، ترویج فرهنگ اذان به ویژه اذان زنده، ترغیب و تشویق به مساجد و نماز و تکریم از مؤذن‌های برتر برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار