کد خبر: ۹۷۰۱
دبیر مهرواره «هوای نو» بیان کرد؛

هیئت‌ها آغوش خود را به روی ۸۵ میلیون ایرانی بگشایند

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا هیئت‌ها آغوش خود را به روی ۸۵ میلیون ایرانی بگشایند؛ وظیفه دبیرخانه «هوای نو» را تغییر و ارتقاء نگاه مردم به هیئت‌ها دانست.
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

هیئت‌ها آغوش خود را به روی ۸۵ میلیون ایرانی بگشایندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عصر دوشنبه هشتم خرداد «دومین نشست هیئت داوران مهرواره هوای نو» با حضور حجج‌اسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت‌ و تشکل‌های دینی، وحید ملتجی، دبیر مهرواره «هوای نو» و جمعی از اعضای شورای برنامه‌ریزی، مسؤولان بخش‌ها و بیش از ۱۰۰ داور این دوره مهرواره در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت‌ و تشکل‌های دینی در این مراسم طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه «هوای نو» بنا دارد هیأتی در تراز ۱۴۰۲ را شکل دهد که زحمت این کار نیز برعهده حاضرین در این نشست است؛ ابراز امیدواری کرد ارتباط‌های شکل گرفته در حوزه هیات در طول سال نیز استمرار داشته باشد.

انقلاب اسلامی به مثابه یک هیئت‌ است

در ادامه، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی خودش به مثابه یک هیئت‌ است و تجربه خوبی در دوران انقلاب اسلامی از هیأت‌ها وجود دارد یادآور شد: مسیر هیئت‌ باید در جهت اهداف انقلاب اسلامی باشد و اگر به جز این باشد از کارکرد‌های خود فاصله گرفته است.

به گفته او ، نقش هیئت‌ و تشکل‌ها به قدری تاثیرگذار است که دشمن، تشکل‌ها را جبهه اول مقابله خود می‌داند و برنامه ریزی جدی و گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد هیئت‌ گفت: هیئت‌، خطاب اصلی مقام معظم رهبری در پیام‌های فرهنگی و اجتماعی است و بنده نیز معتقدم، گام دوم انقلاب اسلامی مختص هیئت‌ است.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: باید مسیر هیئت‌ها مذهبی تقویت کننده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باشد و برنامه محفل که بسیار هم تاثیرگذار بود، نشان داد که متولیان و مسؤولان امر، کار خود را به خوبی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه وظیفه محوری سازمان تبلیغات اسلامی، حمایت از برنامه‌های هیئتی است؛ از هیئت‌ها به عنوان تشکل‌های مذهبی جریان‌ساز یاد کرد و توصیه کرد هیئت‌ها «قرآن» را در فعالیت‌های خویش جدی بگیرند به گونه‌ای که خروجی آن‌ها «نخبه قرآنی» باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به هیئتی‌ها گفت: در زمینه هنر و زیبایی هم برنامه داشته باشید و روی مفاهیم سخنوران کار کنید و از توجه به محور‌های خطیبان قدیم غافل نشوید.

فضای امامزاده‌ها فرصت خوبی برای هیئت‌ها است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۲ هزار امامزاده شاخص داریم، فضای امامزاده‌ها را فرصت خوبی برای هیئت‌ها دانست و خبر داد که تاکنون ۸۰۰ هیئت‌ شاخص در امامزاده‌ها مراسم برگزار کردند.

وی همچنین به مسئولین هیئت‌ها توصیه کرد به جای ساخت حسینیه‌ها، مراسم‌های خود را در امامزاده‌ها برگزار کنند.

حجت الاسلام خاموشی در پایان گفت : من در هیئت‌ها قبل از انقلاب نیز حضور داشتم و الحمدالله فاصله معناداری بین هیات امروز با قبل از انقلاب وجود دارد که از برکات انقلاب است.

هیئت‌ها آغوش خود را به روی ۸۵ میلیون ایرانی بگشایند

وحید ملتجی، دبیر مهرواره «هوای نو» نیز با اشاره به حضور جمع کثیری از مسئولان و داوران «هوای نو»، از آن‌ها به عنوان نخبگان درعرصه مختلف فرهنگی و دینی که ذخیره انقلاب هستند یاد کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا هیئت‌ها آغوش خود را به روی ۸۵ میلیون ایرانی بگشایند و وظیفه دبیرخانه «هوای نو» این است که نگاه به هیئت‌ها در نزد مردم را تغیر و ارتقاء ببخشد که این امر نیازمند همراهی «رسانه» است و آوردن رسانه به میدان نیز وظیفه ماست.

نگاه رسانه به هیئت‌ها، نگاه مناسبتی است

وی با اشاره به نگاه رسانه‌ها نسبت به هیئت‌ها اظهار کرد: نگاه رسانه به هیئت‌ها، یک نگاه مناسبتی است و هیچگاه رسانه‌ها، همه ظرفیت‌های هیئت‌ را به مردم نشان نداده‌اند.

دبیرمهرواره «هوای نو»، از هیئت‌ها به عنوان موتور پیشران انقلاب اسلامی یاد کرد و مهرواره «هوای نو» را بهانه‌ای برای گفتمان تازه درعرصه تشکل‌های دینی دانست.

خدا قوت به دست اندرکاران «هوای نو»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با حضور در دومین نشست هیئت داوران مهرواره «هوای نو» از همه اعضای این مهرواره قدردانی کرد و گفت: حضور بنده در این جلسه بیشتر برای شنیدن صحبت‌های شما عزیزان بود. هر آنچه در این نشست بیان کردید به زعم بنده حق است و قابل قبول.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار