کد خبر: ۹۷۱۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان:

جوانان و نوجوانان جهت عمق بخشیدن به معارف الهی قدم بردارند

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدزاده با بیان این مطلب که جوانان و نوجوانان ما باید برای عمق بخشیدن به معارف الهی قدم بردارند، گفت: بهترین راه برای به دست آوردن این هدف الگوگیری از بزرگان دینی است.
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۹

 
به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت دهه کرامت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: شیعیان ما آنانی هستند که ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند و سیره همه انبیاء و بزرگان و اولیای الهی بر این امر استوار است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه حزن، اندوه و شادی در مناسبت‌های مختلف برای اهل بیت(ع) باعث رشد و شکوفایی و ترویج اندیشه‌ها و مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) خواهد شد، افزود: دهه کرامت یعنی مابین ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) یک پیام دارد و آن این است که جهان و انسان‌ها برای اینکه خود را به تمدن نوین اسلامی برساند باید در زیر چتر و لوای مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) باشند.

وی با اشاره به ولایت‌پذیری حضرت معصومه(س) بیان کرد: آن حضرت در ظاهر به قصد دیدار برادر از مدینه به سمت قم حرکت کرد ولی در اصل حرکت ایشان در راستای ولایت‌پذیری بود وگرنه صرفاً دیدار برادر هدف نبوده است.

محمدزاده ادامه داد: برای رسیدن به مکتب اسلام باید به معارف اهل‌بیت(ع) دست دراز کنیم و از عرصه جوشان معارف رضوی و حضرت معصومه(س) بهره ببریم، لذا پیام این دهه این است که جامعه اسلامی در این عصر و زمان بیش از همه به حضور اهل‌بیت(ع) نیارمند است.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ مکتب و آیینی به غیر از اسلام به دختر اهمیت داده نشده است دختر و جایگاه دختر از وجود حضرت معصومه(س) و فاطمه زهرا(س) نشات گرفته لذا تکریم و احترام این بزرگان نشان از جایگاه و مقام دختر دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان ما باید برای عمق بخشیدن به معارف الهی قدم بردارند، اضافه کرد: باید نقطه اوج هدف ما رسیدن به کرامت ذاتی و حقیقی باشد و بهترین راه برای به دست آوردن این هدف الگوگیری از بزرگان دینی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار