کد خبر: ۹۷۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

دشمن به دنبال دوقطبی سازی حزب اللهی‌ها و حاکمیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: زمانی در کشور ما دعوا سر عوام و خواص بود، اما امروز دعوا سر این است که بچه حزب اللهی‌ها بریزند و حاکمیت را بزند و ضربه ایجاد کنند و دوقطبی بین بچه‌های دغدغه‌مندِ انقلابی با مسئولین ایجاد کنند و نباید ما در این بازی که دشمن طراحی کرده است، بازی کنیم.
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در آیین سنگرسپاری مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین که امروز در مسجد امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که وجود نازنین علی بن موسی الرضا (ع) با حرکت و اقدام و هجرت‌شان برای ما و جامعه اسلامی به ویژه شیعیان رقم زدند و تبیین کردند، حضور در مسئله حکمرانی و هجرت این ایشان به سرزمین طوس بود.

وی افزود: بعد در دوران خلافت امیرالمؤمنین علی (ع) در کوفه، ما دیگر امامی را در خلافت نداشتیم، حضور امام حسن (ع) که به صلح انجامید و حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) که قیامش به کربلا و شهادت منتج شد.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه با اشاره به سخن امام حسین (ع) که فرمودند: «فَإنِّی لَا أَعْلَمُ أَصْحَابًا أَوْفَی وَلَا خَیرًا مِنْ أَصْحَابِی» افزود: بهترین یاران اباعبدالله الحسین (ع) در راه خدا شهید شدند و امام سجاد (ع) و امامین صادقین (ع) برای تربیت نیرو قیام کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی بن جعفر (ع) به دلیل فشار‌های حاکمیت و خلفای مستکبر زمانه سال‌های زیادی در حصر بودند و شائبه‌ای بین مسلمین بوجود آمد و این شایعه بین آن‌ها پخش شد که اگر بخواهیم به قیامت و به امامت و به مسائل مذهبی بپردازیم، لازم نیست؛ بلکه نباید به مسایل حاکمیتی و حکومتی پرداخته شود؛ کما اینکه امام صادق، امام باقر و امام سجاد (علیهم السلام) و حتی امام موسی بن جعفر (ع) نیز این گونه بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امام رضا (ع) با حضورشان در ولیعهدی و در حکومتی مثل حکومت مأمون با آن شرط و شروطی که گذاشتند و اقداماتی که منتج شده به هجرت آن امام شد و در ادامه آن هجرت امام جواد (ع)، امام ین عسکریین (علیهم السلام) رخ داد که باعث توسعه شیعه در بلاد مختلف شد و بر این شبهه پاسخ   جدی داده شد.

وی تصریح کرد: امروز یکی از دغدغه‌ها و مطالباتی که مقام معظم رهبری در مسئله تبیین دارند این است که دشمن حتی در فکر و ذهن ما بچه حزب اللهی‌های مسجدی و ولایی‌های انقلابی، یواشکی و ناخواسته در ناخودآگاه ما این نگاه را منتقل کرده است که اگر به دنبال پیشرفت هستید، حتماً لازم نیست از مسیر دین و دین‌مداری عبور کنید.

 حجت الاسلام رفیعی اهار کرد: به طرق مختلف انقلاب اسلامی که مبتنی بر مبانی دینی و نگاه عمیق و دقیق و مجتهادانه، مخلصانه و عارفانه مرحوم امام (ره) است، توسط ایادی استکبار و دشمنان داخلی و خارجی این نگاه را نفی می‌کنند که اگر قرار است به پیشرفت برسیم، لازم نیست، بلکه نباید از مسیر دین عبور کنیم و هرکسی که دین دار شد آدمی اُمل و عقب افتاده، ناکارآمد، غیر پیشرفته و غیر توسعه‌ای است.

وی افزود: امام رضا (ع) بر این نگاه خط بطلان کشیدند که ما اگر بخواهیم مبانی دینی را ترویج و تبلیغ کنیم، لاجرم باید از راه دین عبور کنیم و حضرت آقا نیز  همواره این امر را به ما تذکر داده‌اند که باید همه راه‌های توسعه از مسیر دین عبور کند که اگر مسیری غیر از دین داری انتخاب شود و پیشرفتی حاصل شود، ممکن است ما را به آسایش برساند، اما آرامشی در آن نیست، چون خلقت فطری انسان بر پایه دیانت قرار گرفته است هر چند انسانی مسلمان باشد یا نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با تأسی به نگاه و مسیری امام رضا (ع) تعیین و ترسیم نمودند، ما باید با اقدامات و حرکت مان این نگاه را در مسأله تبیین جابیندازیم و ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

وی عنوان کرد: مطالبه جدی حضرت آقا در مسئله تبیین فقط دستاورد‌های انقلاب نیست، بلکه رسیدن به یک نگاه عمیق و ریشه‌ای و دقیق به مبانی اعتقادی ماست.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: برای رسیدن به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی راهی جز عبور از مسیر دینداری نداریم و تنها با پرداختن به این سه مسئله است که می‌تواند امام و ظهور منجی را برای ما محقق کند.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: زمانی در کشور ما دعوا سر عوام و خواص بود، اما امروز دعوا سر این است که بچه حزب اللهی‌ها بریزند و  حاکمیت را بزند و ضربه ایجاد کنند و  دوقطبی بین بچه‌های دغدغه‌مندِ انقلابی با مسئولین ایجاد کنند و نباید ما در این بازی که دشمن طراحی کرده است، بازی کنیم.

وی در ادامه افزود: گاهی یک نفر با تمام مشغلات و دغدغه‌ها مسئولیتی را به عهده می‌گیرد و عده‌ای به بهانه این‌که مسئولان می‌خورند و می‌برند و آن‌ها جزء ۴ درصدی‌ها هستند، احساس می‌کنیم که مسئولان آن طرف میزند و عموم مردم اینطرف میز هستند،   لذا تنها مایی که این طرف میز هستیم،   دغدغه دین، مسجد، فرهنگ و مذهب را داریم و آن‌هایی که آن طرف میز هستند دغدغه پست و قدرت دارند و دوقطبی ایجاد می‌شود که  مقام معظم رهبری می‌فرمایند اینگونه نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اشاره کرد: ما باید به اینجا برسیم که اگر قرار شد به رشد و تمدن و توسعه و پیشرفت برسیم در مدل حاکمیتی راهی جز عبور از مسیر دین و دین‌مداری نداریم و ظهور و بروز آن در مسجد است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اسفراین شهرستانی مدیرپرور و افتخار استان خراسان شمالی است، از زحمات سه ساله حجت الاسلام رضایی و خدمات ایشان در حوزه‌های مختلف تبلیغی، فرهنگی و مذهبی در شهرستان اسفراین تقدیر و تشکر کرد و با اهدای حکمی حجت الاسلام عباس نوری را به عنوان مسئول اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان منصوب کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار