دبیر شورای ملی هماهنگی هیئت و تشکل‌های دینی:

هم افزایی و جریان سازی رویکرد اصلی است

دبیر شورای ملی هماهنگی هیأت و تشکل‌های دینی هم افزایی، فعالیت هماهنگ شبکه‌ای و جریان سازی در بستر هیئت را رویکرد اصلی این شورا عنوان کرد.
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی اوصانلو در جریان سفر خود به تبریز و در جلسه با مدیرکل تبلیغات اسلامی و تعدادی از اعضای شورای هیئات مذهبی آذربایجان شرقی با اشاره به ارتقا اداره کل هیئات و تشکل‌های دینی به سازمان اظهار داشت: در دوره جدید به دنبال ایجاد هماهنگی بیشتر فعالیت‌ها و اقدامات هیأت و تشکل‌های دینی در قالب شورای ملی هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا سعی کرده ایم در اولین قدم با مشخص کردن ۱۰ مجموعه به عنوان بستر فعالیت‌های شبکه‌ای از اجرای برنامه‌های موازی به ویژه در سطح ملی اجتناب شود و با تثبیت جایگاه شورای ملی هماهنگی هیأت و تشکل‌های دینی امکان مطالبه گری در موضوعات مهمی، چون حجاب و عفاف از مسئولان نیز فراهم شده است.

دبیر شورای ملی هماهنگی هیأت و تشکل‌های دینی خاطر نشان شد: شورا‌های هماهنگی استانی نیز همراستا با همین رویکرد در حال ایجاد هستند و حتی برخی استان‌ها به لایه شهرستانی نیز رسیده تا با برگزاری جلسات مستمر به سمت هم افزایی و انجام کار هماهنگ و شبکه‌ای و جریان سازی در بستر هیئات و تشکل‌های دینی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در ایجاد شورا‌های استانی گفت: شکل گیری این شورا در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها حتی می‌تواند در جذب منابع و امکانات برای توسعه فعالیت هیئات نیز موثر باشد و همچنین پایش و ثبت و ضبط رسوم ویژه آئینی هر منطقه و شهر را نیز تسهیل کند.

حجت الاسلام اوصانلو با اشاره به دیدگاه و نظر مقام معظم رهبری که هیئات را مرکز و محور جهاد تبیین و نیز ترویج فرائض واجب و فوری می‌دانند، اظهار داشت: بر همین اساس به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بالای این تشکل‌ها هستیم و در این مسیر از اضافه شدن سایر شبکه و مجموعه‌های مرتبط که متناسب با زیست بوم و واقعیت‌های فرهنگی و مذهبی هر منطقه است، استقبال می‌کنیم.

وی مهرواره هوای نو را یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان ملی هیئات عنوان و تصریح کرد: این مهرواره که زمان آن تا ۲۵ خرداد تمدید شده، در زمینه بررسی و ارزیابی هیئات برگزار می‌شود و دوره آموزشی «ماه» نیز برای توانمندسازی و آموزش نفرات اصلی هیئات با استفاده از اساتید کشوری و محلی و استانی در حال اجراست و بحث آموزش مداحان نوجوان در سطح کشور نیز دیگر برنامه‌ای است که با هدف پشتوانه سازی در این حوزه اجرا می‌شود.

گفتنی است در این جلسه ابعاد مختلف فعالیت‌های شبکه‌ای در سطح هیئات و تشکل‌های مذهبی آذربایجان شرقی با در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص این هیئات در سطح استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار