دربیست و هفتمین نشست گفتمان برتر فرهنگی برگزار شد

نباید در مسئله حجاب گرفتار مکر دشمن شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: زاویه دید به مساله حجاب باید به گونه‌ای باشد که دچار مکر دشمن نشویم
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
نباید در مسئله حجاب گرفتار مکر دشمن شد

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و  بختیاری دربیست و هفتمین نشست گفتمان برتر فرهنگی استان گفت: برای تحلیل حجاب در عصر حاضر می‌توان به ۳ رویکرد بررسی رسید که رویکرد اول نگاه کردن به عنوان یک امر فردی و یک تکلیف در برابر خداوند است که تخلف از آن عصیان و توبیخ هم دارد.
حجت الاسلام طاهری یادآور شد: رویکرد دوم مساله حجاب رویکرد اجتماعی است که عدم‌ رعایت آن در اجتماع از نوع حب و دوست داشتن و نشان دادن زیبایی هاست که تزلزل اجتماعی را منجر می شود و بنیان خانواده را از بین می برد که باید واکنش مناسب با ان‌انجام شود
وی خاطرنشان کرد: در رویکرد سوم، حجاب یک ابزار برای مبارزه با یک‌ نظام سیاسی است که درمنظومه معارف نظام سیاسی قرار می‌گیرد پس به طور‌کلی برای انجام‌ ندادن یک فعل شرعی، طغیان در نظام اجتماع و مرحله بعد نظام سیاسی این سوال مطرح می شود که آیا برخورد‌ی مشابه باید وجود داشته باشد یا اقتضائات خود را دارد؟
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر‌ تفاوت وقوع جهل یا غفلت افراد در هریک از این‌رویکردها تصریح کرد: در مورد اول اموزش پرورش به معنای عام کلمه شامل مدرسه، دانشگاه و حوزه و ... می تواند با برنامه ریزی های درست راهبر باشد و در حوزه های اجتماعی هم‌فرهنگ‌سازی و ... و  در بعد سوم که بحث امنیتی می شود.
حجت الاسلام طاهری بر لزوم کشف استراتژی  دشمن‌ در‌بحث حجاب گفت: راهبرد دشمن از طریق نیروهای انسانی طرف مقابل است و نه استفاده از نیروی نظامی خودی پس‌باید مطابق راهبرد رهبر‌معظم‌انقلاب پیش رفت تا در جریان این‌جنگ کمترین آسیب ها به بار آید.
وی بر دو مبنای فقهی طغی و بغی نیز تاکید کرد وگفت: امام رضا (ع) در زمان مأمون بر شناختن و شناساندن مکر دشمن تاکید داشتند پس باید درمساله حجاب هم زاویه ی نگاه و واکنش به آن به گونه ای باشد که دچار مکر دشمن نشویم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار