کد خبر: ۹۷۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد:

ضرورت اجرای طرح‌های فرهنگی با پیوست «جهاد تبیین»

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی با پیوست «جهاد تبیین» در راستای روشنگری و بصیرت افزایی ضروری است.
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه هم اندیشی با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه استان، در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و گرامی داشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، موقعیت فعلی انقلاب اسلامی را حساس‌ترین و پیچیده‌ترین دوران انقلاب عنوان و اظهار کرد: دشمن تمامی نقشه و برنامه‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب به‌کار بسته و رفع این توطئه‌ها نیازمند عزم جدی آحاد جامعه علی الخصوص مسئولین فرهنگی است.

وی بر ضرورت توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری همان اصل انقلاب اسلامی است و فرامین ایشان باید با قرائت صحیح، جامع و جریان ساز توسط نخبگان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها پیوست نگاری شده و در تمامی امور علی الخصوص مباحث فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تقدس را ضامن بقای دین عنوان کرد و گفت: فعالان و کنشگران فرهنگی باید همواره با درایت و هوشیاری حافظ هویت دینی و ارزش‌های فرهنگی جامعه بوده و اجازه ندهند تقدس زدایی در جامعه صورت گیرد.

برنامه‌های فرهنگی پیوست «جهاد تبیین» داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: دشمنان در همه راهبردهای خود علیه انقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده و امروز همه امیدشان به جنگ رسانه‌ای و دروغ پردازی در فضای مجازی است و لذا همه باید خود را مجهز به جهاد تبیین کنیم و جهاد تبیین باید در جامعه و خصوصاً در بین نسل جوان نهادینه سازی شود.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: برنامه‌ها باید پیوست جهاد تبیین داشته و در مناسبات ملی و مذهبی اعم از دهه امامت و ولایت به مسئله ولایت فقیه اهمیت داده و برنامه‌ها با محوریت این مباحث اجرا شود.

وی توجه همزمان به برنامه‌های ابلاغی از ستاد و برنامه‌های بومی هر شهرستان را مهم عنوان کرد و افزود: باید تقویم مناسبتی برای هر شهرستان تنظیم و طبق مناسبات، برنامه‌های فرهنگی تدوین و با توجه به ظرفیت‌های موجود هر شهرستان و با هماهنگی امام جمعه و مسئولین شهرستان و نیز ارتباط مستمر با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های شایسته و پر محتوا در شهرستان‌ها اجرا شود.

حجت الاسلام جعفرزاده از رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها خواست با ادارات و نهادها بویژه آموزش و پرورش تعامل مستمر داشته و تقویت جریان مردمی و ارتباط با نخبگان فرهنگی را در اولویت قرار داده و با برنامه ریزی، راهبری و گفتمان سازی در راستای رشد فرهنگی مناطق محل فعالیت خود تلاش کنند.

تشکیل اتاق فکر فرهنگی عامل مؤثر در انسجام بخشی به برنامه‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تشکیل اتاق فکر فرهنگی در هر شهرستان را ضرورت مهم در فعالیت‌های تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی باید مسئولین، متولیان و کنشگران فرهنگی شهرستان‌ها را گرد هم آورده و اتاق فکر با محوریت بررسی نیازها و ارائه راهکارهای مؤثر در ارتقای سطح فکری و فرهنگی شهرستان‌ها تشکیل دهند.

وی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر ویژه بانوان تاکید کرد و افزود: تحول در بخش بانوان مسئله جدی است و باید با تغییر نگاه و تشکیل اتاق فکر در مرکز استان از ایده‌ها و نظرات بانوان اثرگذار و نخبگان فرهنگی در تصمیم گیری‌ها در راستای انسجام بخشی به فعالیت‌ها استفاده شود.

حجت الاسلام جعفرزاده توجه به قشر نوجوان را اولویت مهم فرهنگی در جامعه برشمرد و افزود: یکی از گفتمان‌های مهم انقلاب اسلامی که امامین انقلاب از آن با عنوان «فتح الفتوح» یاد می‌کنند، موضوع رشد و تربیت و تعالی نوجوان‌هاست و در این میان تشکیل بنیاد نوجوان با هدف راهبری کمک به مجموعه‌هایی است که قصد فعالیت در حوزه نوجوانان دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل توجه به بحث رسانه و فضای مجازی را اولویت مهم فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه در عصر کنونی پردازش رسانه‌ای توسط جریان انقلابی در کل کشور با ضعف جدی مواجه بوده و در بسیاری از مواقع مورد غفلت واقع شده که رفع این نواقص نیازمند بهره مندی از فعالان قوی رسانه‌ای در عرصه فرهنگی است.

حجت الاسلام جعفرزاده از رؤسای شهرستان‌ها خواست اقدامات انجام گرفته در شهرستان‌ها را به نحو مطلوب در فضای مجازی انعکاس داده و از ظرفیت عظیم این فضا برای جذب مخاطبین استفاده کنند.

در این جلسه هریک از رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه استان در سخنانی به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های مناطق محل فعالیت خود پرداخته و مسائل و نیازمندی‌های موجود در توسعه فعالیت‌ها را بیان کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار