کد خبر: ۹۷۹۶
در سفر رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به کشور عراق مطرح شد؛

همکاری بیشتر ایران و عراق برای گسترش فعالیت‌های مردمی قرآنی

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در سفر به کشور عراق با روسای دارالقرآن عتبه علویه و حسینیه، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق و رئیس مرکز الوطنی لعلوم القرآن دیدار و گفتگو کرد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

دیدار رییس سازمان دارالقرآن الکریم از دارالقرآن عتبه حسینیه و عتبه علویه به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در دیدار شیخ خیرالدین الهادی رئیس دارالقرآن عتبه حسینیه شهر کربلا و امیر کسار رئیس دارالقرآن عتبه علویه رئیس سازمان دارالقرآن الکریم شهر نجف مطالبی را درباره تجربه آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف به ویژه مباحث مرتبط با تدبر و سبک زندگی مطرح کرد که بخشی از آن درخصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی بود که مورد استقبال روسای عتبات قرار گرفت و قرارهایی برای همکاری در این زمینه تعریف شد. 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم همچنین در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در عراق، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری به بررسی ظرفیت‌های قرآنی در کشور عراق پرداخت.
 
در این دیدار ابتدا حجت‌الاسلام تقی‌زاده ظرفیت‌های موجود در سازمان دارالقرآن الکریم ایران را تشریح کرد و در ادامه رایزن فرهنگی ایران در عراق گزارشی از مجموعه فعالیت‌های قرآنی در کشور عراق را ارائه داد و به وجود فاصله زیاد بین حالت موجود با حالت مطلوب تصریح کرد.

وی از انتقال تجربه سازمان دارالقرآن الکریم در گسترش فعالیت‌های مردمی قرآنی در کشور عراق استقبال کرد و آمادگی خود را برای تعامل و هم‌افزایی بیشتر با این سازمان اعلام داشت. 

گفتنی است در این دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشورمان بر ظرفیت ویژه‌ی پیاده‌روی اربعین برای استفاده در راستای افزایش انس و تدبر زوار امام حسین علیه السلام با قرآن کریم تاکید کرد و مقرر شد در این زمینه طرح مشترکی پیشنهاد و تا زمان برگزاری پیاده‌روی اربعین پیگیری شود. 
 
حجت‌الاسلام تقی‌زاده در دیدار با رافع العامری، رئیس مرکز الوطنی لعلوم القرآن نیز در ابتدا ظرفیت‌ها و برنامه‌های قرآنی دو مجموعه بیان شد و در ادامه العامری از انتقال تجارت سازمان دارالقرآن در طراحی برنامه و مناهج آموزش قرآن استقبال کرده و به امکان همکاری با وزارةالتربیة عراق برای آموزش قرآن در مدارس ابتدایی و متوسطه در قالب یک ستاد مشترک اشاره کرد و بازدیدی از قسمت‌های مختلف مجموعه‌ی مرکز الوطنی لعلوم القرآنی داشت.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار