کد خبر: ۹۸۲۶

اجرای طرح قرآنی «سمیر» با محوریت ترویج آموزه های قرآن در اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اجرای طرح قرآنی «سمیر» با هدف انس همراه با فهم معانی و بکارگیری آیات قرآن در زندگی در اردبیل اجرا می شود.
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه برنامه ریزی طرح قرآنی «سمیر» در محل دارالقرآن الکریم استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه در استان اردبیل اتحاد و همدلی در اجرای برنامه ها علی الخصوص فعالیت های قرآنی در ماه رمضان امسال، توسعه این فعالیت را منجر شده لذا همگان وظیفه داریم از این اتحاد و همدلی حراست کرده و با رویکرد وحدت آفرین به تداوم فعالیت ها بپزدازیم.

وی انس با قرآن همراه با فهم معنای قرآن را مهم عنوان کرد و گفت: ترتیل با تامل در آیات قرآن باید همراه باشد و همگان باید بر این امر واقف باشیم که معنای اصلی ترتیل قرائت همراه با تامل و ارتباط با معنای و گره وجودی با معانی قرآن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: آحاد مردم جامعه مشتاق آموزه های قرآنی هستند و ما با طیف وسیعی از علاقمندان به قرآن با سلایق و علایق مختلف مواجهیم و باید برنامه های متنوع منطبق با روش های نوین تدوین و در ایجاد انس و الفت با قرآن  در بین مردم تلاش کنیم.

ظرفیت سنجی در برنامه های قرآنی مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به توسعه تعامل و همکاری در اجرای برنامه های قرآنی گفت: اجرای طرح قرآنی «سمیر» برای موفقیت و توسعه در سطح وسیعی از جامعه نیازمند ظرفیت سنجی و شناسایی قابلیت و توانمندی ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی است تا پس از تقسیم کار، به اجرای گسترده این طرح در استان پرداخت.

وی افزود: احیای جلسات فاخر قرآنی و تکریم اساتید شاخص قرآن، شناسایی مربیان توانمند و تعیین مکان های مناسب از جمله اولویت های مهم در اجرای طرح قرآنی «سمیر» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: بسیاری از موسسات قرآنی استان از قابلیت و توانمندی بالایی در اجرای طرح های قرآنی برخوردارند که می توانند عهده دار بخشی از فعالیت ها در مناطق مختلف استان برای اجرای طرح قرآنی «سمیر» باشند.

بهره مندی از ابزار هنر عامل موثر در ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه

در این جلسه امین رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در سخنانی بر بکارگیری شیوه و سبک های مختلف در آموزش قرآن در راستای جذب حداکثری مخاطبان علی الخصوص جوانان تاکید کرد و گفت: عرفا و ادیبان نامی کشور برای تبیین معنی آیات از انواع شعر، تمثیل، داستان و با روش های هنرمندانه مختلف آیات قرآن را مردم زمان خود بیان می کردند که نمونه این آثار، مجموعه اشعار مثنوی معنوی است.

وی گفت: مربی قرآن باید مسلط به روش های نوین در تبیین آیات الهی باشد تا بتواند به نحو شایسته علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، با استفاده از شبکه های اجتماعی، فضای مجازی، کلیپ های تصویری و موشن گرافیک نیز پیام خود را به صورت غیر مستقیم و ماهرانه به مخاطب انتقال دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: اکنون با نسلی از جوانان مواجهیم که بلحاظ تبلیغات سوء دشمن از هویت دینی و ملی فاصله گرفته و تحت تاثیر زندگی مدرن و غربی قرار گرفته اند باید برای این نسل مهم و آینده ساز کشور، برنامه جذاب، اثرگذار و مطابق با روش های نوین تدوین شود.

در ادامه این جلسه حجت ایزدپناه مسئول آموزش دارالقرآن الکریم استان اردبیل در سخنانی از آمادگی این موسسه برای همکاری در راستای توسعه بیش از پیش آموزه های قرآنی در جامعه خبر داد و گفت: کتب آموزشی در راستای سهولت بخشی به آموزش های قرآن در دارالقرآن الکریم استان اردبیل نگارش و به چاپ رسیده که قابلیت استفاده در طرح قرآنی «سمیر» را دارند.

وی افزود: دارالقرآن الکریم اردیبل توجه به معانی و مفاهیم قرآنی منطبق با استاندارهای آموزشی را در اولویت قرار داد و مربیان مفاهیم قرآن این موسسه قابلیت تدریس در طرح قرآنی «سمیر» را دارند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار