کد خبر: ۱۰۰۹۶

اقامه عزای حسینی مکتب جامع تربیت نسل دینی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردیبل گفت: اقامه عزای ماه محرم و تعظیم شعائر دینی جامع ترین مکتب تربیت نسل اسلامی و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه است.
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست «جهاد ایمان و امید در سایه سار نهضت حسینی» در مسجد پیرعبدالملک اردبیل که با حضور رئیس محله و ریش سفیدان این مسجد برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: برنامه ریزی و تدوین برنامه های ماه محرم امسال با برگزاری نشست های هم اندیشی جامعه حسینیت با حضور مسئولین هیئت های مذهبی در محلات شش گانه و سیزده‌گانه اردبیل آغاز شده است.

وی انسجام بخشی و تقویت برنامه های عزاداری ماه محرم را از اهداف مهم این نشست های فرهنگی عنوان کرد و افزود: ارتباط مستمر تبلیغات اسلامی با روسای محلات و هیئت های مذهبی در برنامه های فرهنگی و دینی در ایام و مناسبات ملی و مذهبی عاملی برای  محتوا بخشی به این فعالیت ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه عزاداری بر سید الشهدا (ع) را عامل هراس دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: در عصر کنونی و اعصار مختلف، مخالفان و معاندان دین مبین اسلام با برنامه ها و رنگ و لعاب مختلف گاهی در پوشش عالمانه‌، گاهی در پوشش هنر به مخالفت با عزاداری امام حسین (ع) پرداخته و سعی در کمرنگ کردن این آئین دیرینه هستند.

پاسداشت مناسک و آئین های عزاداری وظیفه خطیر مسئولین هیئت های مذهبی است

حجت الاسلام جعفرزاده بر رسالت و وظیفه خطیر مسئولین هیئت های عزاداری در استحکام بخشی به مناسک و آئین های دینی در مساجد اشاره کرد و افزود: پرچم حضرت سید الشهدا (ع) به دست هیئت های مذهبی برافراشته شده و تمام افراد جامعه تحت لوای این پرچم گرد هم می آیند.

وی تاکید کرد: در مقابل جبهه شیطان که تمام تلاش خود را برای از بین بردن نام اباعبدالله الحسین (ع) در قلب ها بکار بسته است، اخلاص و دینداری جبهه حق همواره باعث شعله ور شدن محبت حضرت سیدالشهدا (ع) در قلوب آحاد جامعه شده و تمام فتنه و دسیسه دشمنان اسلام را نقش بر آب می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به تاثیر تجمع عظیم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در احیای تمدن اسلامی اشاره کرد و افزود: هخمگان حتی دشمنان اسلام بر این امر اذعان دارند که حضرت امام حسین (ع) کل عالم هستی را به چالش کشیده و تجمع عزاداران حسینی بر تاثیرگذاری این فرهنگ در بین مردم علی الخصوص جوانان نقش مهمی دارد، لذا ما باید با تلاش مضاعف سنت اصیل عزاداری و تجمع عظیم حسینی در اردبیل را بیش از پیش تقویت کنیم.

آئین دیرینه تشت گذاری در مساجد اردبیل سنت فاخر عزاداری ماه محرم در کشور است

وی سنت تاریخی و آئین دیرینه عزاداری در اردبیل را از مفاخر مهم فرهنگی در کشور عنوان کرد و افزود: برنامه های منحصربفرد و شاخص عزاداری در اردبیل از جمله آئین تشت گذاری در آستانه ماه محرم در مساجد بویژه مسجد جامع اردبیل از برنامه های اصیل عزداری در ماه محرم در شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل است.

حجت الاسلام جعفرزاده عزاداری ماه محرم را نمادی از مردم مسلمان ایران برای جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: مسئولین هیئت های مذهبی باید با رافت و مهربانی از بروز منکرات و آسیب ها در دستجات عزاداری جلوگیری کرده و بهانه و فرصت به دست معاندان و دشمنان ندهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل اجتماع عظیم تاسوعا و عاشورا در اردبیل را زبانزد عزاداری ماه محرم در کشور عنوان کرد و گفت:  ائمه جماعت مساجد، مداحان، مسئولین و ریش سفیدان محلات باید با انسجام و وحدت رویه در رونق بخشی به این برنامه های فاخر فرهنگی و دینی بیش از پیش فعالانه عمل کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار