کد خبر: ۱۰۱۵۱
دبیر مهرواره هوای نو خبر داد

ثبت‌نام شش‌هزار و ۸۴۷ هیئت در دومین مهرواره

دبیر مهرواره هوای نو گفت: در دومین دوره این مهرواره، شش‌هزار و ۸۴۷ هیئت ثبت‌ نام کرده‌اند که باتوجه به شرکت بعضی هیئات در رشته‌های متعدد، در مجموع آمار ثبت‌نامی‌ها ۱۵ هزار و ۵۶۷ هیئت می‌شود.
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

شش‌هزار و ۸۴۷ هیئت در دومین مهرواره هوای نو ثبت‌نام کردندبه گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو گفت: دومین مهرواره هوای نو با شعار «در هوای نوی هیئت نفسی تازه کنیم» بناست برگزیدگان سال ۱۴۰۱ هیئت‌های مذهبی را معرفی و تجلیل کند. هدف از برگزاری این مهرواره کمک به ارتقای سطح نگرش، نگاه و رویکرد هیئت و ارکان هیئت به عموم مردم به گونه‌ای که همه ایرانیان باید مخاطب هیئت باشند؛ یعنی هیئت‌ها باید برای عموم مردم آغوش باز کنند. همچنین تلاش برای تغییر نگرش مردم به هیئت به واسطه تغییر تصویر ارائه شده رسانه‌ها از هیئت است. به گونه‌ای که هیئت محصور در زمان مناسبتی یا سبک سینه‌زنی نباشد. 

دبیر مهرواره هوای نو با بیان اینکه مهرواره دوم در در چهار بخش شامل نهاد هیئت، ارکان هیئت، تولیدات هیئت و فراهیئت و در قالب ۴۱ رشته تدارک دیده شده بود، تصریح کرد: در نهایت ۶ هزار و ۸۴۷ هیئت ثبت‌نام کردند که نسبت به ثبت‌نام حدود ۵ هزار هیئت در سال گذشته، افزایش مشارکت هیئت‌ها را نشان می‌دهد. از ۱۵ هزار ۵۶۷ رشته هیئت، ۸ هزار و ۸ اثر در نهاد هیئت، ۳۵۴۶ اثر در بخش ارکان هیئت، ۲۴۷۳ اثر در بهش تولیدات هیئت و ۱۵۴۰ اثر در بخش فراهیئت شرکت کرده‌اند. برخی از هیئت‌ها نيز در چند رشته ثبت‌نام کرده‌اند كه در این خصوص محدودیتی وجود نداشت.

اواضافه کرد: بلافاصله بعد از پایان زمان ثبت‌نام، هیئت داوران مهرواره در بخش‌های مختلف، روند کار داوری‌ها را آغاز کردند. هدف مسئولان برگزاری مهرواره هوای نو این است که فرایند داوری‌ها تا پایان تیرماه به اتمام برسد.

 ملتجی در پایان گفت: سال گذشته در دوره نخست مهرواره، حدود ۵ هزار هیئت شرکت کردند و در مجموع ٣٠ هزار اثر هیئت‌ها توسط ١٠٠ داور بررسی و اختتامیه آن، ٢۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار وحدت برگزار شد. در حاشیه مهرواره هم نشست‌های تخصصی با حضور هیئت‌های فعال و برگزیده با مسئولان کشوری برپا بود. سال گذشته مهرواره ٣٢ رشته داشت که امسال به ۴١ رشته رسیده است.

مهرواره «هوای نو» محفلی‌ست برای برگزیدگان سال هیئت‌ها و تشکل‌های دینی که قصد دارد نگاه عمومي به هيئت‌ها و اصحاب هيئت را ارتقا ببخشد به گونه‌ای که همه ایرانی‌ها با سلایق مختلف، مخاطب هیئت باشند و برپايي هيئت به مناسبتي خاص محصور نشود. 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار